29 maj 2007

Dum, dummare, chefsmaterial

Det finns varierande grader av intelligens hos ens medmänniskor. Sorgligt nog är en av mina chefer en av de absolut dummaste personer jag träffat på mycket länge. Och nu menar jag inte elak (fast det är han också) eller obildad (fast det är han också), jag vet många obildade människor som definitivt inte är dumma, utan genuint jävla korkad.

Det är ingen idé att ens försöka konversera, han uppfattar kanske 1% av vad jag säger...och det uppfattar han troligtvis fel.

"Så om jag får cancer, kommer du och gör sjukgymnastik med mig då?"
"Sjukhusfysik, sjukgymnastik, det är väl samma sak?"

Jomenvisstserru.

Man känner sig ganska maktlös i en situation där man inte kan få fram sitt budskap hur mycket man än försöker sänka och anpassa konversationsnivån till en absurt låg standard. Vi är från olika världar, finns absolut inget gemensamt.
Och han särskrev "påminna". Seriöst. "På minna". I rest my case.



Min BH verkar ha krympt under natten. Tuttarna vill hoppa ur hela tiden. Märkligt.


Dags att räkna lite dosrater från ytstrålkällor....50 mSv i benmärgen någon?

3 kommentarer:

Skäggig sa...

Ja, de kan svällan på nätterna. Åsa ökar två kupstorlekar mellan kl 23 och 03, för att sedan återgå till det normal strax innan morgonpasset i P3.

Morgan le Fay sa...

på riktigt? :|
Bara för att du är där och klämmer så de blir ömma och svullna :P

Useless sa...

förklaring: vi såg pirates 3 nyligen, och efter det så har hon blivit lite kär. tänker hon på honom så blir hon lugn tydligen :P