20 augusti 2007

Riskminimering

Jag funderar på det här med förebyggande syfte. Saker som man gör för att undvika eller minska risken att något oönskat ska hända.

Här har vi t.ex. en artikel om könsstympning av små pojkar - och jag kan inte annat än häpna över argument som stympvänliga människor använder sig av.

Om man skär bort förhuden samlas ingen smuts där under! Man blir mycket renare och fräschare!
Ehm, eller så kan man göra som de flesta normalt samhällsanpassade människor, tvätta sig lite då och då? Jag lovar, det är inte så jobbigt, och resultatet blir ganska bra...

Det minskar risken för HIV!
Det gör kondomer också! (Om vi dessutom tar i beakttande utlåtanden som att ett ständigt blottat ollon ger samma känsla vid sex som att ha två kondomer på, så verkar ju normal kondomanvändning som ett klart bättre alternativ...)

Det verkligt sorgliga är ju att dessa är de "vettigaste" argumenten för denna absurda sedvänja. Fan vad jag hatar religion och bokstavstroende idioter.


Vi har också det här gamla vanliga blabbandet om att tjejer som ska gå hem på nätterna ju iaf kan tänka sig för och inte ha kort kjol på sig, för att minska risken att råka egga nån stackars liten våldtäktsman som inte kan kontrollera sina lustar.

Och du ska inte äta mat, för det ökar cancerrisken, att andas ökar säkert också cancerrisken (många farliga Bq i luften vettu), och om du går ut så kan det ramla ett hus över dig, och min kusin blev faktiskt påkörd av en cykel en gång och bröt benet!

Vi måste helt enkelt försöka förebygga katastrofer.
Därför rekommenderar jag nu att alla små pojksnoppar skärs av, helt och hållet. Det kommer definitivt minska risken för HIV! Och de behöver aldrig oroa sig för att råka göra någon kvinna gravid!
För kvinnor ute på nätterna behövs ett ordentligt kyskhetsbälte, och för säkerhets skull bör de sy igen fittan också.
Alla bör vistas i sterila rum, och endast i nödfall lämna huset. Då ska gasmasken på, samt det heltäckande kroppsskyddet av bly (en stabil isotop naturligtvis).

Eller så tar vi bara livet av oss allihopa, nu, medan vi kan.

2 kommentarer:

Useless sa...

nej jag har ju inte 40.000 kortlekar, det var en aningen överdrivet :P men jag har så jävla mycket skit på rummet nu eftersom allt jag ahde hos mamma är hos pappa nu, ty jag får ju itne plats i hennes nya lägenhet.

och historien ska du självklart få när du kommer hit :P

Anonym sa...

Om pojkarna själv fått välja då hade Judendom och Islam gått under imon! De attackeras i försvarslöst tillstånd annars funkar inte hjärntvätten