12 januari 2008

Fixerande av könsroller

Fy fan vad less jag blir. Här, en artikel om en nyyyyy site, av kvinnor och för kvinnor, för alla andra siter är ju av män och för män! O ja, så är det!
Vi kvinnor blir så trötta av sånahära siter av män va, såna som handlar om typ politik eller vetenskap eller sånahära tråkiga å svåra saker, så nu ska vi göra rev...rev...revlohution!1! Vi vill läsa ännu mer om moooode, och hur man blir snygg så man kan skaffa en bra kille va, och vilka kläder alla kääändisar har och vad deras nya bebisar heter! Det är skiiitviktigt, och det fattar inte domhära dumma männen som liksom bara skriver om sånthär tråkigt som bara män fattar!!11

"
- Den här sajten stöder ett sätt som är naturligt för kvinnor att agera på. Vi tjejer tar ju inga beslut utan att fråga våra väninnor." - sagt av VD:n för skitsiten.

Men...din förbannade jävla subba! Gör vi inte? Vi tjejer? Inga beslut? Nej just det, vi nådde ju höjden av vår intellektuella förmåga vid 12 års ålder, och fortsätter förstås på det sättet. Jag är ett viljelöst mähä som måste ha alla mina polares godkännande när jag väljer hårspray på morgonen. Sorry, glömde det.

"
Marianova byggs på kvinnors "verklighet"."

Fjollig matlagning, smink, färgmatching, hysteriskt tränande och stickning? Inte fan är det min verklighet i alla fall, och jag känner då många fler med förmodade XX-kromosomer som inte heller lever i den "verkligheten".

Men visst, fortsätt så här då. Fortsätt sprida lögnerna att alla kvinnor är korkade, utseendefixerade våp som ska kedjas fast i hemmet och inte kan ta ett enda beslut själva.
Men jag säger härmed upp mig från kvinnoskapet. Meningar som inkluderar "vi kvinnor" gäller inte mig. Och jag tar det beslutet utan att rådgöra med mina väninnor, tack så mycket.

5 kommentarer:

Useless sa...

omg! visst det borde inte förvåna mig, men sidan är ju faktiskt rosa! :S spy spy spy

Anonym sa...

själv finner jag det intressant att deras största sponsor, unibet, är i en av de mest mansdominerade brancherna på nätet- betting.. men men.. tur att det finns EN sak på deras hemsida som har med män att göra- reklamen <.<

Anonym sa...

börjar tröttna på att det inte finns en [edit]funktion på kommentarer, nu när jag är inne på nr.3... gotta hand it to them, over at Marianova.. They own at horoskop.. "SKORPIONEN:
Ett överraskande besked ändrar dina planer för dagen. Du kan inte ha total kontroll, så försök att bara flyta med!". Ett så klockrent horroskop har jag aldrig sett.. Fast jag tvivlar ju på att det stämmer in på 1/12 av jordens befolkning, lika bra som på mig, så: coincidence? ofcourse ^^

Morgan le Fay sa...

Men Unibet ser ju en helt ny marknad här! Kvinnorna kan ju tex få betta på bantningstips. Jag satsar 100 spänn på att om jag inte äter nånting annat än 2 gurkor om dagen i en månad, så kommer jag gå ner i vikt!
Ska kalla det....hmm....Gurkdieten!

Anonym sa...

varför... skulle det inte förvåna mig!?