30 oktober 2006

Varbölder, mmmm...

Jag vill egentligen inte skriva nu. Eller så vill jag, men borde inte. Ska upp iaf halv 8, och det är 7 timmar dit...dessutom borde min kropp tro att klockan är halv 2, eftersom den var det för ett dygn sen. Men icke. Jag förstår inte poängen med sommar/vintertid, om det nu hade nåt med korna att göra förr i tiden, kan de inte anpassa sig till modernare tider nu? Mina gamla avlägsna släktingar pratade om detta förra helgen. Det var kul.
Gamla Tyra: "Korna har gått utomhus i alla tider, men nu så måste de ha ett litet hus med tak!"
Och hästarna får inte gå ensamma i hagen, men pensionärerna, dem är det ingen som har tid med!
Sen övergick samtalet till sedvanliga krämpor och sjukdomar. Varför ska gammalt folk alltid älta sina jävla kroppsliga problem?! Ungefär hur intressant kan det bli att höra på alla detaljer om farfars stora böld på ryggen, som bara sprutade och sprutade...? Det är bara äckligt. Men sen kommer nån annan förstås på att Bertil, ja han ja, han som var gift med Anna-Greta du vet, ja hon gick ju bort förra året, jaa...och den sista tiden fick hon ligga i sin skit också för det fanns inte resurser, men korna, de får inte vara smutsiga i rumpan! Ja, Bertil då, han hade ju i alla fall den här enorma varbölden som plågade honom så...
Jag undrar om åhörarna verkligen är seriöst intresserade av att höra om alla dessa bölder, eller om de bara härdar ut för i väntan på turen att få berätta om just sin varböld (som minsann var mycket värre än alla andras)?
När jag blir gammal (om) så ska jag fan inte slösa tid på att lyssna på böldhistorier. Hellre flyga utför stup då, med eller utan lina. Efter en sån där eftermiddag är "utan"-alternativet inte speciellt avskräckande alls.

Dock, nu är inte rätt tid att trilla utför varken stup eller färja. Precis just nu är nog tid för sömn under täcke. Morgonens väntande joniserande strålnings växelverkan kommer med stor sannolikhet vara ytterst ångestskapande. Men jag har nu en bakgrundsbild i mobilen på ett fluortablettshjärta, den sortens bild man blir väldigt varm och fluffig av. I'll be fine! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tycker om dina framtidsplaner. Varbölderna spelar mindre roll flygandes ut för stup eller liggandes på en MC på vackra vägar längs stupen. Hoppas bloggen går att spara undan så den kan läsas när (om) du blir gammal.

Må fluortablettshjärtat leva för alltid
<3