19 november 2006

Bitter och cynisk

Jävla pisshelg.
Hela fredagen låg jag i sängen och mådde illa och hade ont överallt, mest i magen. Hade hellre jobbat på kvällen faktiskt, speciellt som min småkorkade chef med mindervärdeskomplex nu antagligen tror att jag fejksjukanmäler mig så fort jag får tråkiga arbetspass (som fredagkvällar...). Lördag något bättre, söndag normal igen, men vafan, känns ändå som en helt trashad helg. Värst blev det när jag kom hem i eftermiddags och hade fått ett skitmail av Bosse Bingobricka med bifogad lista på tentaresultat. U. Stoooort JÄVLA U.
Frustration. Enorm.
Visst visst, bättre att klara en tenta av två än noll av två, men jag vill klara allt! Omtentor är det äckligaste som finns! Hat hat hat. Vet inte vart jag ska rikta allt hat bara, om jag ska avsky mig själv för att jag är så jävla korkad att jag inte kan klara en pissig tenta
, eller om det ska få gå till Bosse Bratwurst som rättar helt fel, eller om jag ska gå ut och skrika och sparka på lämpliga träd?
Förmodligen är det så att det senaste är det mest hälsosamma på alla sätt
(kanske med undantag för träden, men lite skit får man ta när man bara står där och ser högdragen och dryg ut hela sitt liv), men jag orkar inte. Orkar inte ens bli så arg att det skulle vara till nån nytta.
Har funderat lite på det där de senaste dagarna efter diskussion på båten...funderat över varför jag så sällan blir sådär jättearg längre som jag blev så mycket oftare förr. En del har säkert att göra med att jag bor själv, de flesta konflikter uppkommer ju med personer man spenderar mycket tid med. Fast...ändå, sönderslagna tangentbord (eller kanske bara ett) uppkom ju inte pga konflikter med nån annan person. Men jag har faktiskt inte spelat så mycket spel det senaste året, kanske därför? De enda episoder jag kan minnas av total ilska under ca 12 månader nu är på nationen nån gång när jag jobbat kanske 15 timmar och kollegor/"överordnade"/puckade fulla kunder kommit och muppat sig och varit otrevliga, eller när jag fick veta att mitt underbara ex berättat för min syster att han hade sexfantasier om henne (detta på en tid då vi fortfarande var tillsammans. vissa saker håller man bara käften om...trodde jag iaf :|), och lite (lite som i ett krossat glas) när jag förlorade ett race med 0.1 sek eller nåt sånt för artonde gången i NFS Most Wanted. Vilket jag inte ens spelat klart, borde ta upp det nån gång igen.
Iaf så är det nog bra att jag inte har fullt så hett temperament längre. Vuxenpoäng? Nästa steg blir väl att få alla konstiga människor som tror att jag är arg så fort jag uttrycker en åsikt att inse att jag inte är det. Mission Impossible antagligen. Folk är skumma, som så många gånger förut konstaterat.

Den hemska helgen nådde nästan ett avslut med en städning nyss. Ingen noggrann sådan, men lite lagom. Det ser rent ut om man tittar snabbt, och badrummet är fine. Badrumsstädning är inte mitt favoritnöje...blött...kletigt...hårigt framförallt. Men hur ogärna jag än städar så är alternativet mycket värre. Och de senaste tre åren har det varit så att antingen städar jag badrummet...eller så städas inte badrummet. Tough shit. Är lite nervös för att komma hem till pappa i helgen och upptäcka att badrummet är ungefär i sitt vanliga skick där, fast han dragit till Nya Zeeland i några veckor. Han och jag har omöjligen samma syn på vad som är rent. Ibland när jag kommer dit måste jag ta ett djupt andetag och titta i taket för att kunna gå in i rummet :/ Får kämpa för att inte plocka fram städgrejer, men fan heller om jag ska komma och rengöra min farsas badrum! Nån måtta får det vara. Svälj hårt och titta i taket alltså. Hoppas han städade innan avfärd...

Nu har nog lite av bitterhetsöverflödet lämnat mig, vilket kanske var syftet med det här inlägget. Vill egentligen skriva om mysiga och roliga saker också, men just idag - funkade det bara inte. Kan fluffa imorrn. Om jag inte åker till institutionen och råkar stöta på Bosse Bulgurstuvning och blir på dåligt humör igen...

Så, 21.37, dags att börja med Monte Carlo-uppgift. Allt för Bosse Beteendevetare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Liten morgonhälsning från ovanligt trött Fluff. Hoppas din dag idag blir bättre än helgen i sammanfattning.

Bråttom. Vi hörs ikväll.
*ville bara lämna lite digital men mycket trött kärlek*

Anonym sa...

du borde ta en titt på sagan om kukringen du;) mäkta rolig!