21 november 2006

Meningslös blabblista med personlig info

En sån här snodd lista då. Det är inte tjejen i bloggen som har skrivit frågorna, men ja, hon har skrivit svaren.

Senaste impulsköp:
1 liter Smirnoff vanilj
Bästa fikat:
Pepsi!

Färg du hatar:
Har av nån anledning alltid ogillat gult. Gult är fult, så är det bara.
Så får du motion:
Ehrm. Genom aktiviteter man är två om…
Om du var en blomma:
Så skulle jag inte sitta här och fylla i listor.
Det dyraste du äger:
Svårt. Jättesvårt. Jag äger inget dyrt. Om jag får räkna smyckeskrin med innehåll som en sak så…
Tidigaste barndomsminnet:
Jag frågar mamma vad ”flit” betyder innan jag ska opereras (tror jag)
Första frågan du ställer till ny bekantskap:
Föddes du sådär ful eller har du plastikopererat dig?
Samlar på:
Skor!
Underskattad grönsak:
Grön paprika
Överskattad grönsak:
Vattenkastanj

En bil är en: Dröm.
Pryl du inte kan vara utan: MP3-spelare
Ditt livs aha-upplevelse: Den som jag minns klarast; när jag för snart ett halvår sen fick ett långt svar på ett mail hastigt ivägskickat till en intressant communitypresentation, och läste det om och om igen och bara visste att den här personen är så rätt för mig. Den känslan har inte gått över. Ibland bara vet man. :)
Tidningar du prenumererar på: UNT, men jag väntar ivrigt på att den satans prenumerationen ska ta slut.
Du gör med 100 upphittade kronor: Stoppar i väskan och köper senare mat för.
Nån du saknar: Mitt fluffmonster…
När grät du senast: Hm. Minns inte säkert, men kanske under ett bråk på nationen för några månader sen.
Du tycker det är tantvarning/gubbvarning då: man frivilligt anmäler TV-innehav.
När är du gammal: När jag inte vill lära mig nya saker.
Svart eller vitt? Svart. Duh.
Mjukt eller hårt? Beror väl helt på vad vi snackar om.
Homo eller hetero? Hetero
Höger eller vänster? Höger
Stor eller liten? Jag vill ha en stor skogarderob och en liten dvärgko.
Loket eller Oldsberg? Nej tack.
Göteborg eller Stockholm? Well, nu är jag ju här, så Stockholm. Verkar dessutom smartare att bygga ner spårvagnarna under jorden.
Landet eller storstan? Storstad! Stad stad stad, alltid, tveklöst!
Kram eller puss? Men damn, jag vill ha allt.
Vagn eller buss? Vagn? Vadå vagn? Hästvagn?
Hyrfilm eller bio? Bio (om det inte gäller Caligula!)
Gräs eller grus? Gräs är klart skönare.
Piggt eller opiggt? Men dum jävla fråga.
Pasta eller potatis? Ris.
Tjänare eller tjäna? Tjänare. Lättast hittills.
Is eller mjukglass? Mjukglass har sin charm, men is har fler användningsområden.
Natt eller dag? Natt. Mörker, stjärnor, vampyrer, stillhet, skönhet, frånvaro av barn…kan det bli bättre?
Felix eller Heinz? Men Felix. Heinz är bara för prettomänniskor!
NK eller Myrorna? På NK har jag nog inte råd med nånting och på myrorna vill jag nog inte ha nånting.
Marsvin eller hamster? Hehe. Meningslösa djur som meningslösa djur. Släng en på mig vetja.
Rakad eller orakad? Nåt mellanting. Lagom är bra. Men massa långt yvigt hår i ansiktet (sk skägg) har jag svårt för. Bort bort.
Biffig eller slank? Slank. Anabolatypen framkallar akut illamående, och ger dessutom ett intryck av en intelligensnivå motsvarande en nydelad amöbas. Ja, jag har också fördomar.
Blåögda eller brunögda? I really couldn’t care less. Har på senare tid upptäckt att grönaktigt är otroligt fint =)
Popsnöre eller sportfåne? Sport går bort. (Titta vad fint, jag rimmade. Alldeles själv!)
Naken eller pyjamas? Naken. Pyjamas trasslar liksom in sig på konstiga sätt…
Champagne eller ramlösa? Castell förstås! :D Att sabrera, för jag kan trots en valborg i Uppsala fortfarande inte få upp den jävla korken på normalt sätt!
Se filmen Festival eller stirra in i en vägg 90 min? Eftersom jag inte sett Festival så väljer jag den, men då frågan ställs så kanske jag skulle välja annorlunda efter att ha sett den… Men en gammal klasskompis från gymnasiet är med publiken, så lite solidaritet va.
Bakispizza eller bakischirre? Chirre? :S Vad är ”chirre”? Fy vad jag hatar det här språket med folk som säger ”frulle” och liknande, för helvete, det heter FRUKOST! Lär er tala svenska!
Förfest eller efterfest? Generellt är förfester bättre, men en riktigt bra efterfest slår det mesta.
Engångssex eller engångstallrik? Flergångssex PÅ engångstallrik? Fast det kanske är sånt man bara gör en gång. :|
Plastbestick eller plastbröst? Hrrk. Jag gillar plastgafflar. Ingen disk heller.
7-eleven eller Pressbyrån? Generösa öppettider vinner mitt hjärta. Pressbyrån stänger ju för fan innan jag hunnit vakna.
Glasögonorm eller linscooling? Linser förändrade mitt liv!
Plugga eller jobba? Börjar nå stadiet då jag känner att det kanske skulle vara schysst att avsluta utbildningen nån gång och skaffa ett riktigt jobb faktiskt.
Planka eller pröjsa? Pröjsa. Vill man inte det kan man cykla. Jävla snyltare.
Yngre eller äldre? Big deal…
Lång eller kort? Lång. Dvärgar är bra som dvärgar, dvs att se ner på =)
Om du träffar någon som du blir förtjust i och han talar om för dig att han är rasist/nynazist...Skulle du fortsätta dejta honom? Nej, den förtjusningen skulle försvinna ganska ordentligt.
Om någon sviker ditt förtroende; kan du förlåta? Jag tror det. Med uppriktig ånger kan jag nog förlåta ganska mycket. Om det däremot sviks igen, då är det finito.
Tycker du om ord? Wörter, natürlich.
Nämn namnet på en tennisspelare? Venus Williams?
Finns det någon du ogillar starkt? Hm. Tror nästan inte det…eller kanske, en viss polack som får mig att se rött. Som tur är behöver jag förhoppningsvis aldrig se fanskapet igen. Och vissa personer från min barndom som jag gärna skulle trakassera lite om jag träffade dem igen. Gamla synder…är…eh, roligast att hämnas.
Är du bra på att lösa konflikter el. är du konflikträdd? Konflikträdd är väldigt långt ifrån mig. Däremot tycker jag inte om konflikter med personer jag bryr mig om…men hellre ta upp och lösa än bara föneka, solklart.
Är du bra på att be om hjälp eller är du en sån som hellre reder dig själv? Gillar att klara mig själv, men går inte det så är det väl mycket bättre att be om hjälp än att inte få problemet löst?
Är du svartsjuk? Tror inte det, men skulle nog bli det om jag verkligen hade en anledning. Polyamorös, no way!
Vad gjorde du igår kväll? Slösurfade och pluggade förmodligen, för jag minns inte tydligt.
Tycker du att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan? Upp till kyrkan att bestämma, jag är för religionsfrihet, men jag skulle verkligen inte ha nåt emot det.
Använder du bokmärke eller gör du hundöron? Bokmärke! Hundöron är en synd, hatar när jag får tillbaka utlånade böcker med massa fula hemska veck på sidorna! Älska din bok ffs.
Finns det någon bok du önskar att det gjordes film av? Egentligen inte, det brukar mest förstöra.
Tyckte du om att gå i skolan? Vad hade jag att jämföra med liksom? Var väl ok, förutom de dagar med idrott.
Vilket ämne gillade du bäst när du gick i skolan? Matte och fysik, logiskt och oflummigt, underbart.
Vilket ämne gillade du sämst när du gick i skolan? Denna jävla idrott.
Minns du någon speciell person (lärare, kompis, annan personal) från din skolgång? Ett antal, men så värst speciella vet jag inte om de var…
Har du fortfarande kontakt med någon från din klass? Ja, men få och sporadiskt.
Tycker du att det var bra att den 6 juni blev röd dag? Kan inte påstå att det innebar någon enorm förändring i mitt liv.
Vilket jobb skulle du aldrig kunna tänka dig ta? Bödel och hora ligger ganska långt bort på attraktivitetsskalan, men blir man tillräckligt desperat så? Är ganska säker på att jag hellre skulle sälja min kropp än att svälta ihjäl om jag nånsin behövde göra det valet.
Hur tror du att du skulle reagera om en mycket närstående "Kom ut ur garderoben"? Finns inte så mycket att reagera på tycker jag. Förutom om det var min pojkvän, då…skulle jag…ogilla det. (lätt underdrift)
Om du hittar en femma på gatan, plockar du upp den? Probably.
Tror du att vi är styrda av ödet eller har vi en fri vilja? Gud är slumpen, och ödet, eller allt? Flum flum.
Vad är ditt favoritpålägg? Farmors hemgjorda kalvsylta.
Vad är det första du tänker på när du vaknar? Fluff, var är du?
Är du troende? Inte om vi pratar religiositet här.
Ska kvinnor kvoteras till höga poster inom näringslivet? Nej. Lika lite som män ska kvoteras in till läkarutbildningen. Kvotering suger.
Tycker du om stearinljus? Oh yeah, speciellt sammansmälta i en stor härlig olikfärgad klump!
Använder du hårbalsam? JA.
När blir man vuxen? När man tar ansvar för sitt eget liv.
Vilken färg har din tandborste? Vit, blek som döden.
Har du lök i köttbullarna? Fråga mamma Scan? Tror du seriöst att jag gör egna köttbullar?
Hav eller sjö? Hav. Ska man drunka ska man göra det ordentligt.
Har du någon skrivare? Nej
Har du någon scanner? Nej, inte det heller
Vad har du för väckarklocka? En svart fyrkantig liten sak som tickar i takt med väggklockan.
Hur ofta klipper du tånaglarna? Vid behov, jag för ingen statistik över det.
Har du hår på ryggen? But of course, en enormt tät grön matta.
Har du betalat månadens räkningar? Mm. *bitter* Och pank är jag.
Använder du hudlotion? Skulle inte överleva utan det.
Har du åkt ambulans någon gång? Tror det, men jag har inga minnen av det.
Sötlakrits eller saltlakrits/salmiak? Usch inte lakrits. Men isåfall salt.
Chips/ostbågar/jordnötsringar? Jordnötsringar, ge mig, ge mig, fettfrosseri dock.
Tycker du om Dr Pepper? Ja, den smakar ju marsipan. Fast om den fanns i light, så att jag kunde dricka den, skulle jag antagligen tröttna ganska fort.
Äpple eller Päron? Äpple! Granny Smith!
Äter du fiskbullar? Inte om jag kan undvika det.
Svettas du mycket? Nah…inte så värst…bara i vissa situationer, men då är det ok.
När klippte du dig senast? 2 månader sen ungefär.
Vad kollade du senast hos doktorn?
HbA1c
Har du fått riktig massage någon gång? Definiera ”riktig”…
Tycker du om rökt kött? Sure.
Mc Donalds/ Max / Burger King eller annat? Bara för att vara lojal, så Max då.
Platt eller vanlig dataskärm? Jag vill ha en platt i julklapp!
Vad har du för mobiltelefon? SonyEricsson K500i heter den nog. Skulle inte heller dö av att bytas ut.
Hur betalar du dina räkningar? Internetbank, finns det något annat sätt…
Dammsög du bakom soffan sist du dammsög? *host* alltså…jag brukar ändå inte tilbringa så mycket tid där.
Är det ordning eller oreda i dina byrålådor? Allt är relativt (eller nästan).
Hur stor hårddisk har du? 80+250
Har du överkast på sängen? Nej, vet inte vad som hänt med mig. Hade alltid det förr, det ingick i min uppfostran, men nån gång de senaste åren så insåg jag att det var helt onödigt…
Har du brutit något någon gång? Nope. Vill inte heller.
Vad är den värsta sjukdom du haft? Min fucking diabetes, den går aldrig över heller, jag har väntat länge nu :p
Har du blivit sövd någon gång? Jo, annars skulle jag förmodligen ha mer traumatiska operationsminnen.
Lever din mormor? Ja, såvitt jag vet i skrivande stund.
Har du varit med på TV? Visst, litegrann på lokalTV och sånt.
Vad BORDE du göra istället för att sitta och svara på frågor just nu? Sova eller duscha. Inte båda samtidigt dock.
Använder du tofflor? Nah, det är ytterst sällsynt.
Använder du morgonrock? Lite vanligare, men jag försöker bli självsäker nog att inte bry mig om korridorarnas troligtvis chockade miner om jag går ut i köket endast iförd svarta spetstrosor.
Är du en Besserwisser? Kanske lite. Att säga ”vad var det jag sa” är alltid roligt.
Kan du dricka mjölk som "gått ut" för 3 dagar sen? Om den luktar ok så är den nog ok också.
Beskriv din humor: Bosse Bäverbanan, får, dvärgar och allt man kan göra med dessa, raffinerade elakheter mot ”alternativa” människor och eurytmi…..it all makes me smile.

4 kommentarer:

Anonym sa...

hm..hihi. nu har jag fixat en blogg som du vill (A) väldigt roliga frågor mossi. skrattade som fan ett tag där!

Biffig eller slank? "Slank. Anabolatypen framkallar akut illamående, och ger dessutom ett intryck av en intelligensnivå motsvarande en nydelad amöba. Ja, jag har också fördomar."

hihi...nydelad amöba :D haha..fan va bra

Useless sa...

anonymous? cp sida. så här heter jag

Useless sa...

hm..a kanske ska ta mig till sthlm också:P om mamma vill. o nej, inga killar till fader, sånt håller jag inte på med ;)

du, hur länkar man ngns blogg so mdu har gjort. jag hittar det icke :P

Useless sa...

eller det var ingenting, kom på det själv :D hejs