7 december 2006

Jag hatar mitt jobb

Dåligt humör. Dåligt humör! JättejävlajävlabläskitkasstjävlaüberDÅLIGT BLÄ BLÄ BLÄ!

Ja, precis, jag har nyss kommit hem från jobbet...och vet inte, det kunde väl kanske varit värre, jag slipper iaf jobba på julafton...men fan alltså. Har sagt att jag vill jobba 2 pass i veckan. Jag hinner verkligen inte mer. Alltså får jag de närmaste 2 veckorna då 3 pass per vecka! Tack så jävla mycket!
Idag är det torsdag. Imorgon kväll är jag ledig...dvs jag måste plugga. Lördag också typ ledig, eller ja, vill absolut ut och provsova kobilen. Kanske hinner plugga lite innan. Men på söndag...så anländer tre galna Värmlandstôser och invaderar mitt hem :|
Inget pluggande då alltså. Ej heller på måndag kväll, för ska jag vara i Globen på RHCP-konsert! Don't mess with that!
Tisdag och onsdag kväll bör gå till pluggande, eventuellt iförd vitt nattlinne och lite brinnande ljus, men det får vi se.
Torsdag - jobba 18-22.
Fredag (min jävla födelsedag) - föreläsningar 8.30-14.30 och sen jobba 17-22! Vafaaan...! :(
Lördag - ännu värre, har nåt jävla pass som det inte framgår av schemat när det är, men antagligen ett nattpass. MM, nattpass på lördag. I looove. Alltså måste jag sova bort halva söndagen då...inget pluggande. Fuck.

Veckan efter det (julveckan) ska jag jobba tisdag onsdag torsdag. På onsdagen fattar jag inte heller schemat riktigt, men om jag tolkar det på det bästa sättet så får jag jobba 17-21. Det sämsta sättet är 11-21... :| Det kan jag bara inte. Jag har för fan labb då! Och jag har sagt att jag inte kan jobba vardagar dagtid, men liksom...åhh, folk! Chefer! Om det bara fanns nåt sätt att slippa dem...eller ännu bättre kanske, ha en bra? Jag hoppas det finns såna nånstans...

Usch, börjar nästan fundera på att säga upp mig. Problemet är att jag verkligen behöver pengarna, jag klarar mig inte på 7200 i månaden. Det går inte om man vill leva ett hyfsat normalt (och ja, jag menar normalt för en fattig student) liv. Jag festar knappt ens längre. Men pengarna bara försvinner. Mat, hyra, transporter, läkarbesök, linser, julklappar, kurslitteratur...och det här är bara de totalt nödvändiga sakerna. Sen vill man gärna göra nåt roligt ibland också.
Så jag måste ha ett jobb. Men jag hinner inte jobba såhär mycket, för då klarar jag inte tentorna, och då får jag inte csn, och då har jag verkligen problem! Då....måste jag jobba ännu mer! *svimmar av skräck vid blotta tanken*
Blä alltså. Hur man än vänder sig har man arslet bak...eller hur det nu var. Om man bara kunde tjäna mer....och skatten kunde vara lite lägre. Och nu bor jag ändå i kommunen med lägst skatt i Sverige.

Det är bara så irriterande att alltid bli på hemskt dåligt humör av sitt jobb. Jag får inte ångest av det, som jag fick av telefonförsäljarjobbet, men det är så vansinnigt tråkigt och gör mig jävligt bitter. Jag vill inte vara på dåligt humör så ofta...även om det går över ganska fort när jag väl kommer därifrån. Gick ute i regnet förut och kände hur jag liksom renades av det, bort med allt smilande och all stank och alla avskyvärda människor. Världen är så full av folk jag tycker så illa om...men kategorierna under ämnet "Folk Hanna ogillar" kräver ett eget kapitel. Nästa inlägg får nog handla om det...*cliffhanger*

1 kommentar:

Anonym sa...

Nu har jag ditt schema i grön text i kalendern också. En lösning på problemet är kanske att få bra snurr på kaffebryggaren ni har där i köket.

Jag skriver det jag ska skriva någon annanstans :)
Lider med dig men innan du har förstått något så är de två veckorna förbi och du sitter nere i karlstad med pepparkakor och lukt av julgran (om ni nu brukar ha en sådan).

<3