6 december 2006

Att inte kunna påverka

Jag försöker använda Youtube. Jag försöker kolla på videos, eller på tv, eller på nedladdade filmer av varierande längd....men jag kan inte, det går inte.
Jag fixar inte att bara sitta och inaktivt stirra på nånting ens i två minuter utan att bli stressad, stirrig och hispig. Det är så vansinnigt frustrerande och jobbigt att bara bli matad utan att kunna påverka tiden det tar, jag blir fan knäpp. Sitter och hoppar på stolen och bara väntar på att det ska ta slut så jag får göra något.
Precis som på en föreläsning, kan den inte ta slut så jag får plugga? Eller på jobbet, det spelar ingen roll hur effektiv jag är, får ändå inte gå hem förrän klockans visare har nått en viss position. Så vad är det för mening med att skynda sig, nej just det, absolut ingen alls. Timanställning är fan ett idiotiskt påfund. Måste varit nån dum jävel med nån blind totalt orealistisk tro på sina anställdas lojalitet mot företaget....hahaha.

Sånt som jag ska bli matad med ikväll. Personalmöte för att känna samhörighet och yohoo, blahblah, lekar och teambuilding och "vårat härliga team", jo jag bryr mig, my ass!
Önskar man bara kunde få slippa all sån här skit. Jag kommer sköta mitt jobb oavsett hur mycket jag ogillar det, lovar, men låt mig slippa låtsas att jag gör det av nån annan anledning än pengar.
Död åt hyckleri!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kan komma på några bra argument med timanställning också men de flesta är nog negativa. Framförallt om man är effektiv och vill klara av det i tid, ja :] Speciellt när man är i ditt sinnesläge nu.

Önskar jag vore där och blev effektiv, för nu behöver jag det. Du är på din personalfest nu så, hoppas verkligen den är bra så du inte både har tråkigt och slösar tid.

*buffar en massa och pluggar på sen*

Useless sa...

jag kommer aldrig få igen ;) någonsin

Anonym sa...

http://img234.imageshack.us/img234/7324/mongosystermj6.jpg

:D :D