23 december 2006

Jul jul kycklinggul (det rimmar)

Jul, jag är hemma i Karlstad med allt som det för med sig. Fick min första riktiga julkänsla för i år idag, när jag kom in genom dörren hos pappa och kände en doft av julskinka, hörde Dire Straits och såg Erika i sunktillstånd :D
Då kände jag att det faktiskt är skönt med ett hem med människor i, familj, sånt som aldrig finns när man låser upp dörren till sitt lilla korridorsrum...


Om en halvtimme är det julafton, jag måste duscha innan jag går och lägger mig, för det är för jobbigt att göra det tidigt imorgon. Sen blir det väl bara hektiskt, eller iaf intensivt umgänge med allehanda släktingar. Och mat. Mat, mat, mera mat. Jag vill ha kalvsylta och choklad... Men inga prinskorvar, och inget jävla vörtbröd.

Allt ska förevigas med min nya kamera, om jag kommer ihåg att ta bilder. Fina bilder vore förstås ännu bättre, men så mycket ska vi inte hoppas på. Jag kanske har lärt mig det lagom till nyår eller så.

Det är trevligt att vara hemma, och samtidigt vill jag åka hem. Vill vara på två ställen samtidigt, vill vara med alla jag tycker om. Men nu går inte det, så det får bli bra ändå...

God jul alla läsande, ät inte för mycket trillingnötter, fastna inte i nån gran. :)

3 kommentarer:

Useless sa...

:O hur vågar du berätta om mitt "sunktillstånd"? Det är inte sånt ngn ska veta ;) Bara jag vet när jag vill vara slapp och lortig! :D

Anonym sa...

Ha! Visste väl att hon var sunkig lortgris :P Ta det lugnt med julskinkan, ses den 9:e på KS.

Anonym sa...

God jul (igen) :]
Det är juldag sedan 5 minuter nu, och jag ska verkligen verkligen sova nu alltså. Skumpade bara förbi och det verkar som om du har hittat en mysig tillvaro nere hos familjen :)

Jag vaktar Stockholm åt dig sålänge, vi ses på onsdag!
*julbuff*