1 december 2006

Post tentamen

Argh. Varför kan jag aldrig komma ihåg rätt kombo av användarnamn och lösenord? Har inte så jäkla många jag använder, men det blir tydligen för många kombinationer ändå för min stackars utmattade hjärna att komma ihåg. Nu har jag skaffat ett nytt lösen till den här bloggen iaf, för att kunna skriva detta inlägg.

Ja, min tänkande del känns lite halvdöd, fast på ett glatt sätt. Just haft tenta, kanske mitt livs snabbast avklarade. En av de lättaste nånsin också förutom gaeliskan i våras. Men sånt här är inte bra att säga, för då kommer det leda till att jag inte ens blir godkänd. Förra gången jag tyckte en tenta gick hyfsat så gick det fullständigt å
t helvete.
Fick en jävligt störig "fråga" också; "Räkna upp sju organ eller anatomiska strukturer som börjar på u." :|
Jaha. Eh...u....U...u.... Kom fram till ureter, urethra, uterus, ulna - sen var det stopp. Så försökte modifiera reglerna lite och lägga till vesica Urinaria, och tuba Uterina, men får väl se om det lyckas.

Sen flummade jag lite om cellbiologi. Kom efter ungefärlig poängräkning fram till att jag nog hade råd att hoppa över hela det avsnittet (jag hatar cellbiologi), men vafan, ingenting blir ju sämre av att jag tramsar lite. Så jag ritade en ful liten bild på en cell och skrev lite osammanhängande meningslös dret om organeller och DNA. Nån poäng får jag nog.

Men nu är tenta över, ofantligt skönt, nu ska jag bara vara slö och meningslös i några timmar innan jobbet.


Jag vill köpa skor. Jag vill massor köpa skor, men får inte, fast egentligen förtjänar jag det för jag har skrivit tenta... Men åh, ett par underbart vackra, opraktiska, höga, skitsnygga, perfekta skor...jag vill.

Inga kommentarer: