28 november 2006

Cybervärlden

Jag finns på google. Prova varböld underliv så får ni se... :|
Eller fiolaffär, not bad.

Igår kväll utforskades diverse intressanta siter, tex
String-Emil, och jag vill aldrig mer äta äppelmos.

Hittade även ett brat-forum som var svårt att slita sig ifrån. Frugud vilka urblåsta människor det finns...! Hur kan man seriöst skryta med att man är rik, när man inte tjänat ihop pengarna själv? Hur kan man seriöst sitta och se ner på fattigare personer bara för att man har en farsa som betalar allt men aldrig gjort ett handtag själv i hela sitt liv? Jävla snorungar. Och att lyckas föra en lång diskussion huruvida det är "turkigt" att ha kragen upp- eller nedvikt...jeez.
Men det var en intressant kulturstudie, det går inte att förneka.

Dessutom hamnade jag i en diskussion på Feminetik om högklackat, blir så förbannad när allsvetande förnuftiga människor kommer och talar om att man minsann inte kan vilja ha skor för sin egen skull, utan att det är för att tillfredsställa nån annan. Jaha, jag kan inte tänka själv, jag är bara en dum tjej liksom va, som inte fattar att allt jag gör gör jag för patriarkatet! *tindrar lite*
Ibland blir jag bara så trött. Jag kallar mig feminist, men i första hand liberal. Det är en självklar kombination för mig, men man får slåss i alla riktningar samtidigt för att försvara och förklara den.

Inom en överskådlig framtid ska jag skapa nån slags sammanställning av googlesökord som lett hit. Roligt :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

*fluffar trött*
Älskling :)
Skulle behövt se ditt inlägg innan jag åkte iväg och slösade hela eftermiddagen på att åka SL och bli trött på människor.

www.cowcar.com var ju ganska otroligt alltså, men måste väl inse att ALLT finns redan. Dom hade ju dock bara lack och tuta typ, vi ska ha allt annat. Måste inleda ett samarbete med den sidan sen när vi är klara :] Och regga en tuff domän vi också!

Anonym sa...

Och förresten. Dina kakor blev helt galet goda, ganska annorlunda mot vad som dom brukar bli men sjukt goda. Hoppas jag lyckas lämna några till dig nästa gång du är här :]

Har suttit och tänkt på dig hela dagen.

<3
/Ditt fluffmonster

Anonym sa...

Wäpmäp. Fina bilder :]
(Skon var häftigt måste medges, om den nu finns på riktigt)...

Sitter här och håller alla tummar för dig, ska försöka göra det när jag cyklar också!


<3