5 december 2006

Trött men lycklig

Om jag låtsas att igår var en helgdag, så kan jag skriva om helgen.

I lördags var julgask, trevligt. Förfest på Phyllebo som bestod av lite planlöst hängande, och konstaterande att folk varit mycket aktiva med locktång under eftermiddagen. Jag var nästan den enda tjejen med rakt hår när vi gick därifrån, men vid ankomsten till Värmlands efter 10 minuter i regn hade situationen förändrats lite :)
Nice middag, bordsgrannar, sjungande (speciellt om Gotlänningarna), och kul att träffa massa folk jag inte sett på länge. Senare tappade jag typ bort folk hela tiden, hamnade i nån konstig diskussion med några främlingar om nåt jag inte minns, och hade en allmän stark känsla av att något saknades.
Något fick sen komma från Sthlm och hämta mig...jag befann mig då i tillstånd totalt fruktansvärt jättetrött, och klarade knappt av att gå in i huset när vi kom fram. Några timmars sömn fick mig dock att må väldigt mycket bättre.

Söndagen försvann mest, plötsligt var det bara kväll, och lek med kobil :) (well, snart kobil...)
Jag är lite lagom fjantig och rädd för verktyg (hårda och vassa och livsfarliga), men att banka med stämjärn visade sig vara roligt. Smutsen man får av runtkrypande på bilplåt är också mycket behagligare än den som fås av att gräva bland blöta geggiga hamburgare som slängts av random mongo bredvid sopsäcken istället för i.
Nu är bilen iaf definitivt modifierad, och jag vill leka mer! Vill se världen från en rullande brunstig ko! :)

Sömn har verkligen blivit en bristvara de senaste dygnen (åkte hem från föreläsningen idag eftersom det skulle varit pinsamt att somna där och ramla ner på golvet), men det gör inget. Eller det kanske det gör, men jag struntar i det.
Du betyder så mycket mer.

all I want is for you to be happy and
take this moment to make you my family and
finally you have found something perfect and
finally you have found...yourself

2 kommentarer:

Anonym sa...

Wääääp. (Möööh).

Något blev hemskt orolig för dig av att se hur dåligt du verkade må den kvällen, men jätteglad att du repade dig så fint av lite sömn. Det är en bristvara, jo, men de nigerianska barnen (och de kommande dvärgkorna) kan få sova åt oss, de har väl inte så mycket annat att göra.

Din verktygsrädsla ska sakta men säkert helt tas bort :] Det finns fler saker att arbeta på sen efter Jettan. Vi måste ju ha motorcykelsemestrar också (iaf om jag får bestämma).

Har nu stått på den här markören i 10 minuter, försökt välja ord, men orden är inte menade för en bloggkommentar. Önskar du var här så jag fick uttrycka de på annat sätt :]
Tänker på dig hela tiden.

Din något.

Useless sa...

Gulligull. Va gulliga ni är. Mysigt. Själv ska jag till stockholm om några få dagar :D