5 januari 2007

Uttråkad och ensam

Nyårsälgar. Mycket fina.


Idag är det tydligen min namnsdag. Konstigt påfund, vem kom på namnsdagskonceptet, och hur fan tänkte hen?

Fredag eftermiddag nu, dagen har som vanligt bara försvunnit, tack och lov är den inte helt slut än. Jag försöker skriva labbrapport om scintillationsspektrometri, men pauser krävs. Pluggdag behövs iaf, vägrade jobba idag. Helvete, inatt ska jag stänga av mobilen så jag slipper bli väckt kl 8 av "kan du börja några timmar tidigare? och sluta några timmar senare? och typ kanske jobba alla vakna timmar av dygnet?". Usch. Måste på nåt sätt inpränta i mina arbetsledares hjärnor att jag faktiskt pluggar heltid, inte har jullov, och måste ägna ganska mycket tid åt studier....att jag vill ha mitt jobb som ett extrajobb, inte bloody heltid.

Ensamma fredagkvällar är lagom kul också. Ganska ofta på senare tid har jag visserligen inte känt nån lust att gå ut eller liknande på fredagar, men idag skulle jag gärna göra nånting...dock finns det ingen att göra det med. Alltså får jag försöka skriva mer labbrapport (vilket förstås är bra, egentligen) och kanske läsa biografi över Mao.

Men ibland...idag...just nu...tycker jag verkligen illa om dagar då jag inte pratar med en enda människa. Det här känns som en sån dag, det enda jag har sagt är "hej" och "tack" till kassörskan på ICA när jag handlade. Blä. Just nu skulle jag nästan vilja bo hemma igen, bara att gå ut i köket så finns det nån att utbyta några fraser med. Funkade i förra korren också, men verkligen inte här.
Ska bli skönt när föreläsningarna börjar igen nästa vecka faktiskt, lite folk... Jobbet räknas inte, där stängs hjärnan bara av och man går i nån slags dvala i några timmar och stör sig på allt och framförallt alla.

Det här var ett dåligt inlägg att skriva. Humöret har sjunkit flera grader, och nu är jag bara sur över en skittråkig helg utan nån jävla ljuspunkt. BLÄ.

1 kommentar:

Anonym sa...

Du fick utbyta några fraser på kvällen iallafall :)
Det var en mysig promenad tycker jag, och mina ben håller nog med. Får göra flera sådana.

Dagar som du hade igår är jobbiga, jo. Känner mycket väl igen dom men de verkar vara en del av livet :/

Fluff