29 mars 2007

Mammaliv, nah...

Var på mödravårdscentralen för några timmar sen, för att skaffa nytt p-pillerrecept.

Hemskt ställe. Jag hatade stämningen. För det första - inte en man så långt ögat nådde (nej, bebisar av hankön räknas inte). Bara kvinnor kvinnor kvinnor överallt. Inte för att kvinnor är värre än män rent generellt, men jag känner mig hemskt obekväm i enkönade miljöer...

Dessutom fanns det absolut inga intressanta tidningar att läsa, bara Damernas, Amelia, Gravid och liknande vidrigheter. Fan, kan jag inte få läsa en Illustrerad Vetenskap? Eller nån business-tidning, eller nåt om bilar? Blir så heligt jävla förbannad på att alla kvinnor antas endast vara intresserade av smink, kläder, barn och kändisar. För helvete!
Och ännu värre är alla apor som verkligen endast är intresserade av dessa områden, och aldrig skulle komma på tanken att ifrågasätta dem. Hoppas de ramlar framför tåget med sin Gucci-matchande avkomma.

Det kanske bara var inbillning, men allt kände så äckligt biologiskt och kvinnligt och föda-barn-aktigt, och massa äckliga graviditetskilon överallt.
FFS, bara för att du är gravid behöver du inte "äta för två", fostret på några hekto behöver inte lika mycket mat som en 150-kilos kroppsbyggare!

När sen mina egna hormoner (eller vad fan det nu är) ställde till det så att jag tyckte att en av de där små ungarna var ganska söt, och började känna att jag också ville ha en i knät, var måttet rågat.
Tack och lov fick jag till slut ett nytt recept, efter lite tjafs, och kan nu vara barnfri åtminstone ett år till.

Alla är fan gravida nuförtiden. Världen är full av folk (i min egen ålder :|) som springer omkring och viftar med sina svällande magar...argh.

Sen läste jag det här också, Elin, 23, vill ha fem barn.
Men hon kan inte försörja dem. Kanske skulle ha tänkt på att skaffa dig ett bra jobb innan du började med barnfabriken?
Men det var inte det som var poängen här. Poängen är....att ungen heter MAXIMUS! Maximus? Maximus???

:|

Vad kommer härnäst?
"Kan du hålla lille Agrippa är du snäll, jag ska bara byta blöjor på Diocletianus..."

Jag som tyckte det var illa med "Moa"...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Du har hittat temat för sista-dagen-innan-tentan tror jag: Blogg. Jäklar vad du har bloggat :] Tyst här många dagar och sen tre inlägg.

Att du är urstockholmare förvånar mig inte en sekund, jag tror du är född för att bo i minst en såhär stor stad iaf :]
Och din mjukispingvin är ju bara kärlek!!

Det går nog inte att förneka, vissa ungar kan vara ganska söta ibland, bara man slipper ha hand om dom själv kan jag tänka mig.

Det blir framtiden det... Blipp :)

Kladd sa...

diocletianus FTW! passande namn på en äcklig liten miniatyrhitler som smetar klet och geggar ner alla möbler och skiter på sig offentligt (medan morsorna bara står och säger "naaw! visst är han väl gullig??".. a.. jo.. SURE!).. så jävla passande namn!

Anonym sa...

Haha, du vet att det är en galen psykologisk klassiker när man bara ser en typ av människor runt sig. Vill man ha ett förhållande ser man bara par, vill man ha ett barn ser man bara gravida. Tror nog ditt undermedvetna försöker säga dig nått, du kanske lever i denial ;)

/Helmut

Morgan le Fay sa...

You bastard :P
Inga gravida människor på osten iaf hoppas jag!

Anonym sa...

Haha, nej dåligt med dom tror jag, martins unge va väl den senaste och den har ju kommit ut för länge sen =D

/ Helmut

Anonym sa...

Ahh.. Känn dig tillagd på min lista över frenetiskt bevakade bloggar. Varför läser man andras - okända människors - bloggar egentligen: om inte för att känna igen sig själv... ja så att man slipper skriva en egen. Mer antiskaffabarnochläsaAmelia. Tack.

Useless sa...

a men vafan...man kan ju inte hålla på att vara emo på fyllan inte :P