6 juni 2007

Kärnkraft

Hittade under kvällen en blogg skriven av en vettig människa (detta är en sällsynthet)!
Värd ett besök eller många: Grönarealisten

Efter att ha läst nog med skit från "elallergiker", miljöpartister och andra retards kändes det mycket befriande med faktisk vetenskap. Författaren särskriver lite, men jag kan väl acceptera det eftersom innehållet i övrigt är utmärkt.

Besök, allmänbilda dig, och (som vanligt) sluta tro på det du läser på Aftonbladet (eller SvD, som var dagens idiot i det här fallet)!



För övrigt anser jag att Sverige bör bygga ut kärnkraften.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Som kommentar till vad du skrev om mitt alkohol-inlägg:
Jag uttryckte mig dåligt ifall du tror att jag ser alkoholen som det enda som bryter upp familjer och dödar. Väldigt många klarar inte av att ta ansvar, och alkohol gör inte situationerna bättre. Vi kan ju börja dela ut vapen till nyfödda också, jag menar, "folk dödas ändå".
Det finns många som kör bil berusade. Dessvärre inser inte alla, som du, att det är dumt. Nu har jag inga siffror på hand, men ska leta strax, angående antalet som dödas av berusade i trafiken varje år. Jag vill inte bli dödad där.

Det är väl på sätt och vis rätt att tycka alkohol är kul. Men det känns lite som en varning och folk borde kunna hitta andra sätt att ha roligt på, som ersätter det roliga med alkohol.

Och bilden är störd ja, han har väldigt speciell midja.

Anonym sa...

Jämförelsen var inte helt dålig tycker jag.
Har misslyckats lite med statistikletningen på onyktra bilförare. Men ungefär hälften av singelolyckorna ex orsakas av onyktra förare. Bilismen tjänar en mycket viktig funktion i samhället, dock kan jag inte se någon större funktion för alkoholen. Förutom verklighetsflykten då, och då tycker jag något är konstigt, ska inte man göra verkligheten värd att leva i istället?

Jag talar inte enbart om förbud, det skulle bara göra alkohol ännu roligare. Jag talar om min åsikt gällande att alkohol är dåligt, och jag önskar att folk såg det jag ser i den frågan.

Människor borde kunna klara av att välja bort droger av sig själva. Det skulle jag önska, och jag vet att det är omöjligt, men det är ändå min önskan.

Skäggig sa...

Plutoniumpolis i dödens tempel? =)

Useless sa...

jo nu kanske det är slutsålt, men vafan :P biljetter går nog alltid att finna

Anonym sa...

tackar :)

Jag ska försöka bättra mig med särskrivningarna. Men jag är en tvättäkta gramatisk katastrof!

Morgan le Fay sa...

Tro mig, jag har sett värre :)