24 juni 2007

Tid, pengar, jobb

Jag tänkte kanske, eventuellt, möjligen försöka skriva nåt slags utkast till jobbansökan idag. Men lusten att göra detta infinner sig icke. Dessutom kom jag på att det nog inte är ett bra tillfälle att söka nytt jobb just nu, eftersom det kan strula till semesterplanering och liknande kopplat till det nuvarande jobbet...

Har lite dåligt samvete för att jag inte jobbar mer, men å andra sidan känner jag flera människor som inte jobbar alls utan snyltar på sina föräldrar istället. Ingen nämnd, ingen glömd.
Jag snyltar iaf inte. Därför har jag rätt att ligga inomhus (jag är helt enkelt ingen utomhusmänniska) på min säng och läsa böcker om drakar och annat spännande, alternativt sitta vid datorn och skriva meningslösa blogginlägg som detta.
Jag trivs just nu väldigt bra med det, och det är huvudsaken. Jag måste bara rättfärdiga det för mig själv först.
Läsande och skrivande är åtminstone oerhört billiga nöjen, allt de kräver är tid. Och tid i min värld är värt mer än pengar, bara jag har tillräckligt med pengar för att överleva. Just nu klarar jag mig, så allt är bra.

Inga kommentarer: