20 november 2007

Säkerhetsnål - ej längre punkare

Som om det inte räckte med Rosa bandet. Som om jag inte var tillräckligt trött på det patetiska hyckleriet i att strutta runt med en fånig symbol för att visa att man bryyyyr sig.

Nu är det alltså dags för en säkerhetsnål för att visa att man inte gillar våld. Nämen gud, så radikalt, jag gillar inte våld, jag måste ju ta ställning här va, för om alla tar på sig en säkerhetsnål så försvinner allt våld i världen! Förresten ska jag börja högstadiet nästa år, tihi.

"kampanjen är en attack mot våld", jomen visst. Det enda användbara jag kan se med den skulle vara att sticka andra bärare av densamma i arslet, eller möjligtvis nåla igen sin gylf om den råkar gå sönder.

De enda symboler jag kan tänka mig att bära är sådana som är där för att väcka tankar och rekationer hos andra. Men jag tror inte ett ögonblick på att förekomsten av säkerhetsnålar på folks jackor kommer minska alkoholrelaterat våld, lika lite som tumörceller hejdas av en liten bit mesrosa tyg.

Om folk ändå kunde börja bry sig om fakta någon gång, istället för att jaga popularitet hos sina hjärndöda likar...

Inga kommentarer: