14 januari 2008

Cykelbyxor, nej tack

Jag klarar bara inte av cykelbyxor. Det måste vara det absolut osexigaste plagg som finns (blöjor räknas inte som plagg).

På sätt och vis är det lite ologiskt, cyklande män brukar ju ha rätt schyssta bakdelar och lår.
Men...det är nånting med dem (cykelbyxorna alltså, inte männen) som får mig att vilja krevera.


Kanske är det det glansiga materialet...
Eller måhända hängslena? Hello sparkdräkt liksom.
Eller kan det vara den förbannade skrevvadderingen???

Hah, och folk blir upprörda över barbröstade kvinnor på badhus! I jämförelse med att tvingas stirra in i en rövskåra endast täckt av ett tunt, glansigt neonfärgat "tyg" framför dig när du stannar vid rödljus?

Ugg. Lämna lite åt fantasin! I den mån man fortfarande har någon form av sexuella känslor efter att tvingats beskåda dessa vidriga plagg...


2 kommentarer:

Unknown sa...

:P
Du har valt helt fel pojkvän alltså. *tar fram cykelbyxorna ur garderoben och smiskar mig själv på rumpan*

Men ja, om man ska titta på cyklister för att få något lämnat åt fantasin så är man nog fel ute. Dock är det inte så smidigt att cykla i säckiga jeans.

Så fort jag fått jobb och mer pengar så kommer jag komma hem svettig i cykelbyxor på helgmornarna efter en tur med racern. Vänj dig!

Morgan le Fay sa...

Oh, smisk! Meeeer!

Jag satsar på att ligga kvar i sängen och äta choklad på helgmorgnarna då, när du är ute och svettas. Win-win!