13 augusti 2006

Efterdyningar av hamburgare

Jobbade inatt för första gången sen mitten av juni...hade ångest som fan innan, verkligen ovillig att gå dit överhuvudtaget. Men det var rätt ok ändå. Jag var inte ens sur på kunderna utan tyckte de var helt ok. Log FRIVILLIGT. Detta är nånting stort, jag kan knappt komma på nån som vanligtvis föraktar folk i allmänhet (och kunder i synnerhet) än jag gör. Nej, jag vet, är inte på rätt plats, men jag ska ha ett annat jobb när jag blir stor. Gärna mer välbetalt.
Det dök upp 2 killar jag kände igen också. Jag kände igen dem jättemycket, var helt säker på att jag sett dem förut, ganska nyligen. De hälsade till och med, och kommenterade att jag jobbade där. Irriterande som fan att inte komma på vilka de var, men några timmar senare så lyckades jag. Efterfestkillarna från Carros och Elins korridor i tisdags! Right...! Mitt minne tar bara lite tid på sig.

Iaf...nu är jag faktiskt trött. Inte tillräckligt trött för att sova men man ska inte begära för mycket. Är inte jätteljust ute än. Det var rätt schysst också, att gå hem för en timme sen, och vara helt nykter och veta att jag inte kommer må skit när jag vaknar. Inte av nån anledning =) Nästan så att nykterhet är underskattat.
Eller jo, har en klar anledning att må skit. Min ena hårddisk är totalt uppfuckad. Datorjäveln påstår att den inte är formaterad, och hittar följdaktligen inga filer på den. Thanks a lot! Jag hade ju bara ca 80 GB foton, filmer, spel och säkert lite annan skit också där. :|
Vet att man ska ha back-ups, men den här disken är liksom min back-up...den är ny, den ska inte göra såhär...
Vet inte vad jag ska göra åt skiten heller. Hur blev det såhär? Den kan ju inte vara helt död för då skulle den väl inte bli hittad överhuvudtaget. Fuck...jag har inte tillräckliga kunskaper för att ha en aning om hur jag kan få tillbaka de där gigen. Det var enklare förr...när jag bara behövde låta lite desperat så kom datanördig pojkvän genast och löste alla problem (alla problem på den fronten that is, hade det gällt alla fronter hade han väl inte degraderats till ex). Undrar om vi är vänner nog nu för att jag ska fråga om hjälp? Handlar väl visserligen mer om min stolthet, känner kanske andra också jag kan fråga.
Blä. Jag vill lösa saker själv. Men jag vill ha tillbaka mina favoritfilmer också.
Livet består av dessa ständiga krockar mellan principer och verklighet.


En av de sexigaste låtar jag vet, Green med The Dandy Warhols. Den fullkomligen bara dryper av sex. Ungefär som att tänka sig jordens sexigaste man...lalala...sluta dregla Hanna, sluta nu....fast den musikaliska motsvarigheten. Bör dock avlyssnas.

You opened the door,
I let myself in
Between you and me,
I only believe
what I want to believe
I guess it's because I'm
greener than green
Only because I'm green

I came up to your floor
you were dressed just a little
obscene
And it shut me down
quite sexually
like a pre-adolescent
becuase I'm greener than green

Only because greener then green
Only because I'm green

På tal om avlyssning...noterade att vi filmas på jobbet :/
Inte helt oväntat, har väl misstänkt det, men...fan...jag hatar det. Jävla Big Brother-fasoner.

2 kommentarer:

Elinozo sa...

Ey yo! Intressanta efterfester haha, synd bara att dom var så überotroligt tråkiga!
Hannsie- ring Viktor för tusan, man kan ju inte bli nördigare (skrivet med respekt för hans enorma kunnande...haha).

Morgan le Fay sa...

Helmut ja! Bra idé :D