18 augusti 2006

Rent rum --> skobelöning

De tre senaste dagarna har jag etappstädat rummet. Plockat undan (slängt) all skit, organiserat, dammsugit och till och med dammtorkat. Sådana under inträffar ungefär en gång per år. Och den här gången bor jag kvar på samma ställe efter städningen! Vansinnigt befriande att organisera faktiskt. Toalettskrubbning skulle jag gärna klara mig utan, men att slänga saker blir bara bättre och bättre ju äldre jag blir verkar det som. Materiella ting är klart överskattade. Om det inte gäller skor då...egentligen borde jag förstås rensa lite i den stora skolådan (den med ca 20 par halvfula/off-season/trasiga/omoderna (kan ju bli moderna igen om 10 år) skor i). Men jag har gjort såna försök förut, och de brukar resultera i att jag hittar ett nygammalt par som jag får lust att använda igen och ställer fram på skohyllan bland de andra 15 paren som trängs där. Så mycket för den rensningen. Alltså inte ens idé att försöka.
Istället ska jag hitta de perfekta höstskorna. Det första paret alltså, för det finns ju inte på kartan att jag ska kunna stanna där, hur taskig ekonomi jag än har (och det är ganska illa just nu).




Dessa är underbara. Inte så dyra heller, det är det bästa med Din Sko. Har köpt höstskor där de senaste 6 åren iaf.







De här från Bianco är inte fel heller...kanske lite för edgy dock, med tanke på klimatet. Öppet fram känns inte som smartaste idén i november. Jag VILL...men...antar att lite logik inte skadar. :( Jag är ändå naturvetare.



Sen kan man drömma lite också... Dessa Mary Jane's, totally gorgeous! Gimme gimme gimme!






Men för att återgå till verkligheten, skoinköp kräver pengar. Följdaktligen ska jag jobba lite nästa vecka. Både på nationen och snabbmatsstället, dessutom måste jag till Sthlm och leta upp nån slags studentbyrå. Inte helt säker på hur detta ska gå till än, men sånt brukar lösa sig. På måndag ska jag iaf vara vaken övermänskligt tidigt, måste kontrollera att mina syskon lyckas få tag i RHCP-biljetter. Oavsett resultat kommer jag att freaka lite sen, men av motsatta anledningar då. Borde inte vara nåt problem, men man vet aldrig...världen jävlas ibland.

Och imorrn är det 25-årsfest i källaren, nice nice. Ska försöka att inte bli jättefull (lite less på dagen-efter-ångest). Men det enda alkoholhaltiga jag har druckit den här veckan är 2-3 öl i onsdags så min tolerans kanske inte är så hög...
Usch, onsdags ja. Gjorde inget dumt, men kände mig löjligt gammal. Hängde på Fellini ett tag, och hann konstatera att folket där är generellt ganska ointressant. Två artonåringar, en kille och en tjej, kom och försökte ragga upp mig åt sin kompis som de påstod var så nere för att hans flickvän nyligen dumpat honom. Så jag skulle liksom sympatiragga på honom då... Skitbra idé, verkligen. De lyckades övertala mig att följa med till deras bord till slut när jag orkade inte säga emot längre.
"Han ser ut som Seth i OC!"
Det gjorde han INTE. Och även om han hade gjort det hade det nog varken gjort till eller från. Osäkra snorungar är liksom inte sexigt. Sorry, jag vill ha en man, inte en pojke.
Så efter nån minut av allmänt obehag gick jag därifrån och lämnade barnen åt sitt öde. Samt kände mig lastgammal. Jag är 21 liksom...det är inte SÅ gammalt...men fan va ung man var när man var 18! :|

Inga kommentarer: