26 september 2006

Rip-off

Pga lathet orkar jag inte skriva detta 2 ggr, utan gör copy+paste från det underbara lunarstorm.se

Egentligt publiceringsdatum; 25/9

Hrmpf, när jag för en gångs skulle tänkte läsa tidningen imorse så fanns den inte där. Hittades nyligen i köket (satans korridorare som snor tidningar utan tillåtelse...) och återerövrades för sudoku. Tröttnade dock mitt i.

Och nu är jag här istället! Missed me, haven't you? I bet.

Känner att detta inte har varit den mest meningsfulla och effektiva dagen nånsin (fast när jag tänker efter så brukar det som känns mest meningsfullt och underbart inte kunna klassas som "effektivt"), men ganska bra ändå.
Har nu förlåtit min gynekolog som jag innerligt avskydde förra gången jag var där, idag var allt bara bäst. Inte själva gynstolsliggandet kanske, även om jag inte direkt lider av det heller, men i övrigt. Snabbt och smärtfritt liksom. Vad är fel, jaha, här får du piller. Blev även påprackad ännu ett klamydiatest (samma sak varje gång, så fort man är hos gyn, oavsett problem, så behöver man ALLTID ett klamydiatest. Ont i foten? Vi gör ett klamydiatest. Brännsår i pannan? Klamydiatest. Amputerad underkropp? Kla...). Dock, såna här test får man tydligen gratis, vilket resulterade i att hela alltihop blev gratis. =)
Nice.
Privat sjukvård is the shit helt enkelt, inga jävla filttanter!
Jag bör dock inte blanda ihop Trinovum och Trimetoprim i fortsättningen.

Resten av dagen har jag mest hängt vid msn, OVANLIGT. Känner mig så isolerad om jag inte är online, det funkar liksom inte. Måste ha ett fönster till yttervärlden, och det måste tydligen vara vidöppet :/
Konversationer är en ständig källa till kunskap. Dagens viktigaste lärdom: insexnyckel. Det känns jättefel, verkligen, men jag ger mig. Ingen idé att argumentera emot, jag kan inte vinna. :|

Andra lärdomar min dag borde ha inbegripit är sådana som rör joniserande strålnings växelverkan. De eventuellt förvärvade lärdomarna på det området känns alldeles för få och futtiga. Men äh, det ordnar sig. Jag har inte ont och är inte kissnödig, och detta är en oerhört underskattad känsla. Enjoy it while you can.

Minst 3 personer har ringt idag, och det är många. Först en barvärd; "kan du jobba på RMC-sittningen på lördag (för jag vill inte)?". No. Det kan jag inte, eller kan, men vill inte. Vill inte alls, ha ha. Dumma klubbverkare, jobba själv om du är schemalagd, jag tänker ha betydligt bättre saker för mig.
Sen ringer min far och tjôtar lite om flytten, tar med lite lådor, bra bra, fick mig att fixa hyrbil, bara bananlådor kvar nu då. Typ. Och själva flyttandet och bärande av fjortonhundra mer eller mindre tunga saker (skor skor mera skor), städning av gammalt rum (med rensning av golvbrunn, jag längtar SÅ) och...och...ja, mer skit lär det bli.
Till sist ringer Jan, av alla människor. Men rätt trevligt, hade inte pratat med honom sen i våras. Han verkade lite upprörd över min Stockholmsflytt, i stilen "ska du bli en SÅN?". Varför måste jag försvara detta för alla? Ingen verkar tycka det är en bra idé, förstår verkligen inte varför. Uppsala är gorgeous, och nationslivet är nåt av det bästa som hänt mig, men....time to move on liksom. Jag måste alltid vidare, blir galen om mitt liv inte är på väg nånstans. Det måste inte förändras på alla sätt samtidigt, men NÅGON del måste alltid vara rörlig. Stagnation är hemskt. Ångest. Forshaga, typ.
I alla fall, nu skiter jag i negativa åsikter, det här kommer bli bra. Och jag kommer inte bli en snobb (fast samma människor som menar att jag kommer bli det är lite samma som sa att jag skulle bli det när jag började på Tingvalla för 6 år sen), eller så blir jag det och då kommer jag nog trivas med det. ELLER så är jag redan snobbig. Moahaha.

Men jag vet var Turkiet ligger, så så illa kan det inte vara. Än. Om några år tror jag säkert att Nairobi är en delstat i Kanada... :|

Usch vad jag vill ha cola just nu. Jävla ICA att vara stängt, allt borde vara öppet jämt (jag kommer sluta mitt liv i NY, och jag kommer älska det).
Verkligen...känner hur hela min kropp bara SKRIKER efter cola. Hjälp, det här är nästan läskigt. Ska prova med saft, närmare än så kommer jag väl inte just nu...skulle vara varm äppelcider då, men det är slöseri med alkohol att dricka upp den nu.

Har kommit fram till vem jag ska rösta på i 1Q-valet också. Det var lätt. Var ganska rädd att jag skulle ogilla båda kandidaterna, men nu ogillar jag bara en. Den andra är däremot trevlig och bra, så...
3Q blir svårare, men kanske klarnar efter torsdag, hoppas det.

Nog nu, min kropp behöver förmodligen sömn för att orka med allt labbande imorrn.
Men först saft. Sen ska jag ligga och tänka fluffiga tankar....de får inte bli FÖR fluffiga bara, då kommer jag aldrig somna. Lagom fluffigt...sen vakna 20 minuter senare än vanligt imorrn bitti pga labbstart 9.00 istället för 8.30.
Livet bara ÄR bra nu, det kan inte förnekas.

Inga kommentarer: