31 oktober 2006

Amputera dig för att tillfredsställa...vem?

Vet inte vad det är med mig idag, men nån koncentrationsförmåga existerar inte överhuvudtaget. Klarar inte av att fullfölja en enda liten uppgift; när jag klickar på en länk ändrar jag mig innan sidan hunnit laddats och klickar på nåt annat, när jag ska dricka ändrar jag mig med glaset halvvägs till munnen och ställer ner det igen, och när jag försöker plugga läser jag en mening på ett kapitel för att sedan byta till ett annat kapitel, eller räkna en annan uppgift, eller kanske...nåt helt annat? Blir knäpp på mig själv.
Aaaah, kan inte bestämma vad jag ska skriva heller, bara skriver och suddar, skriver och suddar, vad är det för fel på mig?

Försöker göra allt och ingenting samtidigt. Resultatet blir iaf mest ingenting.
Sen dyker det upp massa tankar som inte alls är relevanta för nåt, men mitt undermedvetna verkar välkomna allt som inte är växelverkan med neutroner eller liknande tjoho, så då blir det en del reflekterande över hur jävla konstiga folk och världen är.
Läste för nån dag sen en artikel om intimkirurgi...dvs, ett finare ord för könsstympning. Låter mer civiliserat åtminstone, men jag kan fan inte komma på nåt dummare. Nån slags vaxare (som ju då får se en hel del underliv) som brukade "tipsa" sina kunder (de som hon tyckte såg lite "slappa" ut) om att de där blygdläpparna kan du minsann ta bort hos plastikkirurgen! Kostar bara 7000!
:|
Men fine liksom, bara 7000, då är det klart att man genast springer och låter nån skära bort lite kroppsdelar som nåt jävla pucko inte tycker såg snygga ut?!? Jag tyckte det var dumt nog att stoppa in silikon här och där, men det här tar ju priset. Hittills alltså, det blir säkert värre.
"Jag gillar inte den där lilla...vahettere...klitoris, den ser så ful ut, ta och skär bort den också. Och sen det där hålet kan vi väl bara ta och sy igen helt och hållet? Mycket fräschare så ju. Man vill ju inte vara äcklig. Jag är ju ingen sån där feministflata! Tihi."
Argh. Jag fattar bara inte. Vad är idealet, att verkligen seriöst se ut exakt som Barbie? Och den som skär bort hela sitt underliv och stoppar plast på alla ställen där formerna inte "stämmer" lär ju ha samma intelligens som dockan också.

Jag har på senare tid faktiskt börjat tänka tanken att jag kanske kanske eventuellt vill ha barn nån dag (vilket är ganska huge för att vara jag, tro mig), men när man läser sånt här...alltså, vad är det för värld att växa upp i? Känns ju mest som ondska att tvinga oskyldiga barn att leva i den världen.
Sen för en själv...det absolut värsta med att skaffa barn är för mig att det kan, och troligtvis kommer, förstöra min kropp fullständigt. Då inte bara ätstörningspsykologiskt att man kommer bli FETFETFET, utan också att trasas sönder under förlossningen och sen kanske ha ont och vara förstörd resten av livet. Och som det inte räckte med detta ska vi ha massa puckade samhällsideal om hur ett perfekt underliv ska se ut, och jag är ganska övertygad om att man efter en förlossning är jävligt långt från det idealet. Inget man borde bry sig om, inget jag vill bry mig om, men hur mycket logik och ilska som än stretar emot så kommer det alltid att finnas en del osäkerhet som påverkas och tar åt sig. Hatar det.
Det måste vara det bästa med att vara riktigt gammal, att det är ok att vara ful och jävlig. Man ska vara det. Alla är det. Nåt att se fram emot iaf...om jag nu blir så gammal, det blir jag troligtvis inte med min sjukdomshistoria, men ändå.
Dock, världen hinner förstås förändras mycket på tiden fram tills dess. Om 60 år är säkert varenda kärring botoxifierad så hon inte kan prata.
Pure evil, damnit.
Jag ska emigrera till Mars. Minst.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Du ska inte till mars :[
Dock tycker jag att du och jag ska till några museum, jag har kunskapstörst (haha, HAHA, okej). Och det går en film om Mars på Cosmonova dessutom!

Lots of thoughts on your mind.
*kramar om länge*
<3

Anonym sa...

Hej^^
Måste först säga att detta var ett bra inlägg.
Dock förstår jag inte varför du är så negativt inställd mot intimkirurgi. Visst är det många som gör det för skönhetens skull, men de flesta vill bara bli av med besväret. Väldigt många har nämligen inre blygdläppar som hänger utanför de yttre vilket bidrar till att man blir torr och får ont.
Alla har ju sedan sina åsikter om detta, men personligen tycker jag att det verkar värt 7 000 kronor om man verkligen besväras av detta.