14 oktober 2006

Fredagkväll = bleah

Trött. Jag kunde varit på nationen nu, druckit fulvin, fulöl och hot shots i konceptbaren...dräggat i disken, blivit trakasserad av Dejan (Jag begriper mig inte människan, varför ska han alltid bete sig som att åsynen av mig är det bästa som hänt honom under veckan? Kram kram, jaja, ok då, men det kan väl räcka så? :| Folk.) och...ja...göra allt som man liksom gör på fredagar på Värmlands. Men jag hade ingen lust. Ikväll var det verkligen "been there, done that"-känslan. Jag veeeet redan hur allt är. Jag veeeet vad man gör. Jag veeeet hur full man kan bli (och oftast blir). Jag veeeet hur alla människorna är. Det förändras inte så mycket. Det kommer bara nya ansikten, med massa ny entusiasm, och ersätter de gamla som förlorat den. Jag blev kallad gamling ikväll :| Det kändes konstigt. Och ändå inte, för den där kompromisslösa entusiasmen för allt som rör nationslivet har jag nog verkligen förlorat. Orka, liksom.

Gjorde åtminstone nåt jag inte gjort förut under kvällen...rodda en bar kan jag göra i sömnen, men servering kan jag inte lika bra. Vill verkligen lära mig bära många tallrikar med en hand, men det är mycket svårare än det ser ut. Speciellt när det är tallrikar med varm mat på...
Iaf var ett av de softare jobben jag gjort där. Sluta 22 och ändå få 225 kr att gå hem med...klart acceptabelt.
Känns lite som att jag borde stannat kvar...förstår inte riktigt, vissa kan vara engagerade i det där livet hur länge som helst och aldrig tröttna. Och när man är mitt i det är det visserligen svårt att föreställa sig hur man skulle kunna leva utan det. Men nu - jag saknar inte det eviga drickandet. Man gör det av gammal vana, det bara ska vara så. Alla gör ju så. Inte för att jag har några planer på att bli nykterist, definitivt inte, men man kan faktiskt ha helt underbart kul även utan alkohol ibland...! Och bäst av allt, ingen ångest när man vaknar. Jag tycker om att vakna och minnas vad jag har gjort, och kunna stå för det. Och det finns droger som känns så hemskt mycket bättre än alkohol, inte drogerdroger (eller det vet jag inte, har aldrig testat) men annat. =)

Fick hursomhelst ett anfall av "nej, jag vill inte vara här just nu och göra de här sakerna för det känns så bloody meningslöst (plus att jag måste upp imorrn och plugga!)", så jag hällde ut ett halvt ölglas fulvin (billigaste förstås) och sprang ut innan nån hann se att jag försvann. Orkade inte förklara varför jag inte kände för att stanna. Ingen skulle ändå fatta.
Så nu är jag hemma och bloggar. Slipper vara social och jävlig. Ja, jag är på sånt humör idag. Lite.

Hoppas jag är på roligare humör imorgon. Men det är nog ganska sannolikt, känns som att det kommer bli en kul korrefest. Better be! Med mantra: jag ska inte bli för full. Jag SKA INTE bli för full!

Nu ska jag sluta skriva.

2 kommentarer:

Jag vill vara kung i Versailles! sa...

hur gick de på korridorfesten då?

Morgan le Fay sa...

jag blev INTE för full! blev inte full överhuvudtaget, eller ens påverkad, as a matter of fact. Så det blev liksom...tråkigt... :|