27 november 2006

Helger följs tyvärr av måndagar

Karlstad i helgen, trevligt. Hann med en ny indisk restaurang med jättegod mat, en turisttripp till den kära gamla byhålan Forshaga (den såg ut som vanligt), Peppersdiskussioner, kortspelande, arena (!) och en kollektiv frukost som kändes ganska cool. Och mammalagad söndagmiddag som var jättelyckad, hon har inte längre rätt att påstå sig vara dålig på matlagning...
Bussresan hem sen blev nästan för mysig.
Jag gillar bussar...
Men jag gillar den förhoppningsvis-snart-existerande kobilen ännu mer, den ska användas till att göra världen osäker. Beware, och muu.

Idag var jag dock tillbaka i Jonkammaren, och genomled sjuhelvetes massa babblande. 3,5 timmars redovisningar av folk som aldrig förstår när det är dags att knipa igen sina stora käftar.
BLA

BLA

BLABLABLA

BLA

Börjar fundera på om jag kanske har nån slags mutation som gör att jag saknar förmåga att förstå poängen med allt jävla dravel. Varför kan inte folk komma till sak, fokusera på det viktiga, inte prata för pratandets skull? De måste ju tro att det uppskattas, att folk gillar det, och det är säkert sant....förutom när det gäller mig. Bosse Batong kan ju hålla låda hur länge som helst även han, men idag fick han iaf tvinga ryskan att nästan vara tyst en liten stund.
Men det är som att folk inte förstår vad det viktiga är? De saknar förmågan att komma till poängen, för de vet inte vad poängen är. Därför rabblar de upp varenda liten löjlig detalj, gärna mer än en gång, och tror att de är duktiga bara för att de har massor av irrelevant material...och det här är liksom inte korkade människor, men de verkar sakna förmågan att se kärnan i informationsflöden.
Jag kommer få ett seriöst psykbryt på ryskan en dag, typ resa mig och skrika åt henne att hålla käften under ett föredrag, när hon för artonde gången på fem minuter avbryter föreläsaren för att dra nån totalt ointressant anekdot om sin man, och ryssland, och hahahaha.
Damn, min hjärtfrekvens stiger bara av att tänka på kärringen.

Nu ska jag vara duktig och googla efter julklappar. Har planerat nästan allt, nu ska det bara hittas och införskaffas.

4 kommentarer:

Anonym sa...

*studsfluffar runt lite*
Gav just upp rapportskrivande efter att ha gjort det konstant sedan kl 10, men den börjar närma sig att bli klar nu, rapporten.

Störigt med ryskan, jag har varit nära att få samma bryt ibland, bara resa sig upp och be dom hålla käften, men man skulle se ut som en idiot.

Och du lyckades ge mig duktig julklappsångest också. Det är den 27e november, du är ute i galet god tid :| Faen. Har fullt upp med att försöka få föräldrar att köpa mig rätt julklappar.

Nej, ska ner och titta på potentiella komobilen och fundera vidare. Jag vill ut när det är riktigt kallt, den bilen är rolig att sladda med på snöslask.

<3 <3... Fram för fler bussresor.
[småLOL på mig, kanske ska börja skriva mail].

Anonym sa...

Håller med dig helt o hållet. Var en jäkla massa "bla bla bla min man, hahaha" idag :\ Alltså, det är ju roligare att lyssna på en magsjukperson på toaletten än på ryskan. Ungefär lika givande också.

*drar en helt orelevant historia om vårderfarenheter och/eller "min man" och avslutar var 3:e mening med "hahahaha"*

Anonym sa...

(Ang kommentar på fluffblogg alltså). Om den slutar mua (kommer nog hända i Liechtenstein ja) så har vi problem. Och tyvärr så lär jag bli väldigt oglad och lite jobbig en stund. Tar med massa verktyg men det lär knappast lösa problemen.

Antar att man försöker hitta någon som kan rätt språk, får bärgning till en verkstad. Dom säger att det är skitdyrt, då flyger man hem och den skrotas i Liechtenstein (får bara inte hända). Dumpa bilar på skrotar måste ju gå oavsett vilket land man är i. Men det lär bli en dyr process.

Den ska fungera helt enkelt :] Får serva duktigt och kolla allt innan längre resor.
Nu vill jag ner och bygga in en säng. Så vi kan provsova snart. Bara åka ut utanför stan så vi ser lite stjärnor...

Anonym sa...

Och...



Jag saknar dig <3