23 november 2006

Fy fan för folk

Kände mig tvungen att göra om det musikaliska testet. Ett smådåligt resultat är verkligen värdelöst, då kan man inte ens poängtera att man är dålig, man är liksom bara....obra :/
Så tänkte att jag statistiskt sett kan man ju inte lita på bara en testomgång, speciellt som jag tyckte att jag chansade ganska mycket, kanske egentligen var sämre.

Testresultat 2: 83.3 %! Jag är inte tondöv :) (eller så chansade jag bättre, men nu ska vi inte vara såna)
Det hade dock varit roligare att få typ 40% rätt...men jag får väl hitta nåt annat att vara kass på.

Jobbet idag var hemskt. Tydligen så har folk drabbats av nåt slags jag-kan-inte-laga-mat-hemma-virus, och så måste varenda jävel ut och proppa i sig hamburgare. Fick inte en enda paus, hann inte fylla
på saker som tog slut, hann inte sopa golv så köket såg hemskt ut, och till råga på allt var pommesmaskinen trasig vilket medförde massa extrajobb och frysta stripes ungefär överallt.
Sen kunderna. Hrrk. Min favoritsort: den som skäller ut mig för ett fel som begicks av någon annan. Eller nej, den absoluta favoritsorten är den som inte förstår menyn och säger fel sak, sen blir förbannad när den får vad den beställt och skäller ut mig för att jag gjort fel.

Kund: *tystnad*.....*tystnad*...
Jag: Ja? Vad vill du beställa?
Kund: Ja...en sånhär...burgare. Med kött.
Jag: Vilken då? [det finns liksom några olika, det är en trots allt en hamburgerkedja, jävla smartass]
Kund: En hamburgare. *nämner nåt namn på burgare från konkurrerande kedja* 90 gram.
Jag: *ger annat namnförslag vilket till slut accepteras, och leverar nämnda köttprodukt*
Kund: Vad är det här? Det här har inte jag beställ
t. Jag äter inte kött. Ge mig det jag beställde! Och så vill jag ha en stor färskpressad multivitaminjuice, skiktad i ett cocktailglas med frostad kant och 5 körsbär. Kan du klara av det tror du!?! Fan vilken dålig service det är på det här stället! Nu har jag väntat i 2 minuter! Min limousin står där utanför! *ser otroligt viktig och besvärad ut*

Jag har bytt ut lite namn mot andra, men annars så är det verkligen exakt såhär det fungerar, och har varit ikväll. Fattar inte att det ska vara så jävla svårt att komma ihåg att man beställde en liten pommes och inte en stor...liksom, du säger liten, betalar för liten, får ditt kvitto som det också står "liten" på....sen skälle
r du ut mig för att du inte får en stor! DÖÖÖÖÖÖÖ, gubbjävel!



1 kommentar:

Anonym sa...

Men daaaamn. Så slår du mig testomgång #2. Gör jag igen kommer jag att pricka nånstans kring 30%, garanterat :| *butter*

Låter som en arbetsdag man firade ganska duktigt att den var slut kl 22. Bläää, jag vet att Essinge Autoservice behöver hjälp, kanske något för dig ist?
Det finns uppenbarligen många puckade människor i Solna.

Ska ta och göra lite frukost och sen attackera jäkla produkten. Det känns lite i arslet nu men vet inte benen tänker komma och bita mig hårt i ryggen och vara ofunktionella plötsligt (träningsvärk alltså). Nåja, gnällig kommer jag vara pga kass grupp.