10 november 2006

Shoppingäventyr

Så var mitt livs mest rosa shoppingtur avklarad. Tråkig, jobbig och krånglig, men den gav ändå en hel del.
Hittade en skrikrosa (typ) klänning, standard HM-kvalitet, men har en känsla av att jag inte kommer få användning för den sådär överdrivet många gånger. Var rätt snygg ändå, så what the hell. Min rumpa ser dock gigantisk ut i den, vilket irriterade mig lite en stund, sen orkade jag inte längre utan gav än en gång upp inför det faktum att den helt enkelt ser ut så och aldrig kommer bli mindre markant. Det är speciellt svårt med klänningar bara, om de inte är väldigt figursydda. Det tyg som inte är elastiskt och svänger in i midjan kommer liksom bara bli uttänjt och inte ha nån kontakt med kroppen förutom vid axlar och...rumpa!
Nog om det.
Hittade sen en rosa present, efter paniskt irrande ut och in ur alla tänkbara butiker (in, scan, finns något rosa, nej, ut), väldigt ospännande och klassisk födelsedagspresent men den är rosa, och det är huvudsaken.
Kronan på verket - rosévin. I rosa förpackning...
Jag har svårt att göra saker halvdant verkar det som. Ask for pinku - and you will get PINKU!

Systemet tog mig en halv evighet att hitta, massa vandrande och kartkonsulterande. Och detta var i ett köpcenter! Ett köpcenter, med speciella gator med namn, på skyltar! Insane är vad det är! Solna C är ju fan större än en mindre stad.
Efter den inledande irritationen över detta så vände det till lycka. Jag älskar det här. Stort, inomhus, massa folk som jag inte känner, anonymitet, tempo, utbud, stort, tillgängligt, stort!
Hur har jag kunnat överleva i alla små hålor jag tidigare bott i?
Läste nyss ett mail, modell spam, som erbjöd mig ett test för att ta reda på vilken bonde jag passade ihop med från "Bonde söker fru"! Slogs av en skarp känsla av att jag inte behöver det testet. Jag vet redan. Jag behöver ingen bonde! Ingen alls! Det sista jag vill är att bli bondmora och umgås med dynga, jag tänker stanna här i den stora underbara staden, hihi (nej, jag har inte druckit upp rosévinet, är bara lite trött).

Sen efter systembesöket hittade jag den bästa mataffären hittills. Alltså nånsin. 4-pack Pepsi Max för 29:90! :D:D:D
Skulle gärna köpt 10 såna pack, men det föll på min begränsade armstyrka och fingerarea. I rulltrappan funderade jag på om det skulle göra mindre ont att bära plasten fylld med Pepsi om jag hade haft bredare fingrar? Det borde göra mindre ont eftersom trycket sprids på en större area, right? Hur mycket kan nån bära för att uppnå samma smärta som har dubbelt så breda fingrar som jag? Att ha detta är inte alls en omöjlighet. Nån sysslolös jävel borde doktorera på detta.

Och jag borde nu duscha, det borde jag gjort hela dagen, men har en tendens att bara skjuta upp sånt eftersom det är tråkigt. Gör jag det inte på morgonen...så...blir det på kvällen.

1 kommentar:

Anonym sa...

gristpitt! det är vad som borde sägas, så jag säger det. grispitt.