28 januari 2007

Jaghatarmittjobbjaghatarmittjobbjaghatarmittjobb...

Hrrrrrk. (ja, det är mitt favoritord...)

Jag är trött. Fy fan vad jag hatar folk, så jävla vidriga och cp och dumma i huvet, och de borde tvingas äta sitt eget bajs!

Jobbade 22-04 inatt, samma pass igår och då var det helt ok, så jag tänkte att det nog gick bra idag också då...men icke! Vi var dels en person för lite, vilket gör en jävla skillnad, och så är det helvetes satans förbannade löningshelg.
Jag fattar inte, varför ska varenda jävel gå ut bara för att det trillat in lite pengar på kontot? Va, VA? Är ni så jävla urblåsta att ni gör av med hela lönen första helgen och sen är panka i 3 veckor, sen ut och svinar igen nästa löningshelg?! MONGON säger jag bara! MONGOMONGOMONGOJÄVLABONGOMONGO!

Och varför. VARFÖR är det SÅ OTROLIGT SVÅRT att bära undan sina matrester när man ätit klart, istället för att slänga allt på golvet omkring sig, och kleta in alla stolar i ketchup och glass?
Och varför går man ens in på ett ställe som har kö genom hela restaurangen för att få mat, varför går man inte bara hem och gör pyttipanna? VA VA VA VA?

När jag lämnade katastrofområdet kl 04.05 så...ja...var det en gigantisk sophög, och jag pratar inte bara om matrester och skräp. Mitt bidrag till röran/kletet/äcklet var att sätta på milkshakemaskinen i tron att den skulle stänga av sig själv efter att muggen var fylld (den gör det ibland!), sen glömma bort den och bli påmind av skrikande kunder... den stängde inte av sig... --> stor mysig hög med vaniljklet på golvet. Och ok, jag tappade en kartong med beadippar i kylen också, nästan alla gick sönder, golvet och jag blev gula och kladdiga.

Kön var fortfarande hur lång som helst när jag gick, men det är verkligen så att så fort det där exakt klockslaget uppnås så lyfter jag inte ett finger mer. Teamkänsla och företagslojalitet, my ass. Är bara förbannad för att jag fick en lika vidrig helg om två veckor igen, trots att jag uttryckligen skrivit på en lapp nyligen att jag under inga omständigheter vill jobba så mycket. Jävla MONGON.

I framtiden...vill jag ha ett yrke där folk liksom måste ha min hjälp, så att jag kan ställa kraven, de ska tigga och be om att få slicka mina skor helst. Bildligt talat iaf, är inte säker på att skorna skulle må bra av att bli slickade. Hade tillfredsställande uppsägningsfantasier inatt på rasten, om att bara få gå ut där och be alla otrevliga dryga helveteskunder att gå och knulla "din mamma", samtidigt som jag kastar en chokladmilkshake i ansiktet på dem. En stor.

"Servett? Nej, jag tänker inte hämta nån servett åt dig, snyt dig i trosorna istället."
"Jaså, kaffemuggarna är slut. Ser jag ut som jag bryr mig?"
"Inget toapapper och äcklig hamburgare? Nej men be din polare slicka rent röven på dig då, så slår ni två flugor i en smäll!"

"Asså jag har väntat typ en halvtimme nu...! Åsså vill jag ha en dipsås va? Vadå jag har ju redan betalat! Men åååaaa asså... Ja och en till då!...nä jag glömde säga det, vi ska ta med allt också! En påse till va! Å jag vill ha en smoothie! Hur många sorter har ni? Bara en? Äre heeelt säker? Gå och kolla! Fråga chefen! Vadå bara en, nä då vill jag inte ha det. aaaa, asså, folk som jobbar här kan ju inte va så smarta va."

ÄT SKIT OCH DÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

1 kommentar:

Kladd sa...

"Kunden har alltid rätt" ...MY ASS!