1 februari 2007

Brave shopping

Alltså, det var inte meningen.

Jag skulle bara köpa ett par vettiga, varma, platta (hemskt, jag vet, emot mina principer, jag vet, men ibland så är man bara tvungen) vinterskor på rea, som jag kunde ha utan att halka runt i i detta vidriga väglag. Jag hatar vinter.

Jag lyckades faktiskt. Varma och fluffiga stövlar, skitbra, men jag ogillar verkligen det här med att ha byxor inuti stövlarna. Kan inte folk bara ge sig? Barn ser ut på det sättet när de är ute och leker i snön, men jag är för fan vuxen! Dock ej längre, för det är totalt omöjligt att lyckas trä några jeans utanpå allt massivt fluff som dekorerar mina nya stövlar. De är verkligen inte jag...hoppas det blir vår snart. Men de var varma och mysiga iaf (hör på mig bara, snart börjar jag väl gå ut i mysbyxor och Bridget Jones-trosor...).

För att då kompensera för detta så råkade jag köpa ett annat par skor.

Hur skulle jag kunna motstå detta? coola, inte mycket till klack visserligen, men jag får väl leva med det. Jag har ganska många andra skor med klackar...
Kan det inte bli vår snart så jag får använda dem?

Sen råkade jag gå förbi en annan affär....rea...skotskrutig kjol för bara 150:-...katastrofen är ett faktum. Jag är den nya Braveheart :|
Skottar sägs ju inte ha nånting under kilten, men detta gäller ju män, frågan är vad som kommer hända med mig? För att undvika ovälkomna underökningar av min underlivsstatus så tänker jag redan nu påpeka att denna kjol ska bäras i kombination med trosor!
Hoppas bara att jag inte odlar en kuk...kjolen kanske är impregnerad med testosteron... :|
Men om så skulle vara, så har jag iaf snygga skor.

Sen gjorde jag en fasansfull upptäckt. Mitt Isadora Express Foundation Stick är slut, och det finns inga nya att få tag på! Jag har fanimig varit i varenda affär jag kan komma på som säljer sånt, min nyans var slut överallt, och på HM sa de att dessa stick skulle utgå ur sortimentet! WHAAAAAAT?!? Det får inte vara sant! Jag kommer DÖ! *kallsvettas*
Alltså, det här är den bästa uppfinningen sen högklackat, de kan inte göra såhär mot mig! Till slut fick jag ta ett stick i fel nyans, bättre än inget...men liksom....wääääääh, varför gör de såhär...
Vad ska jag använda sen? Jag hatar kompaktpuder, man ser helt jävla dammig ut, och såna där småstick för "blemishes" är så jävla jobbiga att kleta in halva ansiktet med bara för att få bort lite glans och röda områden :(
Creme puder is the shit. Speciellt i stickform!

Express Foundation Stick, R.I.P.

2 kommentarer:

Anonym sa...

*wäääp*

Saknar dig massor här. :[
Borde skriva en blogg sent inatt, men får se. Längtar till onsdag kväll iallafall, tills dess kanske vi ska vara duktiga så gott vi kan.

Tycker vi ska fixa ihop en weekendresa med kobil till en sjö och ha med oss lite ved och inte så mycket annat, så snart temperaturen tillåter.

Du är den finaste... :)

Anonym sa...

Jag är nog definitivt i gråzonen mellan att ha all skam kvar och ha befriat dans-själen. Men det är ju bara dumt, varför ska man stå stilla och tro att alla tycker man är larvig om man dansar...

Jag trivs på dansgolv tillsammans med dig, men dansa utan dig skulle kännas ensamt. Ett annat ställe jag trivs bra i är garaget, ska ge mig och slipa lite innuti dörrhålen och kanske tvätta bilen med thinner (ursäktar i förtid för eventuellt knarkade SMS av thinnerlågorna).

Sen måste jag programmera, blääää.
Vi hörs ikväll :) Hoppas att det går bra för dig, vad du nu gör!

*fluff*