6 februari 2007

Förvirrande reklam

Idag orkade min trötta hjärna inte med statistikföreläsningen. Smet halv 11 istället för halv 12, för att bege mig mot stadsbiblioteket. Det verkar lite som att jag kommit in i en läsperiod, och med tanke på hur länge sen sist detta var (jag minns inte ens), så bör jag utnyttja tillfället.
Det finns ju hur många bibliotek som helst här.... Och stadsbiblioteket var häftigt! Stort, runt, och jag fick nästan svindel när jag gick upp en trappa. Klart imponerande.

När jag väntade på att bussen skulle ge sig iväg såg jag en reklamaffisch. Jag tror iaf att det var en sådan, för budskapet var...låt oss kalla det oklart.

Du inspirerar oss, följt av en TV4+ logga längst upp, och sen en stor bild på en tjej ungefär lika uppseendeväckande som en raggsocka, med tom intetsägande blick och utstående öron.
Kim, butikssäljare
What, tänkte jag, vad fan är det här? En butikssäljare, jaha? Antar att hon inte säljer nåt flashigt med det utseendet... Men var kommer TV4 in i bilden?
Vem inspirerar vem, till vad, och framförallt, varför?

Jävligt konstigt helt enkelt. Klart konstigare än 95.

Funderade på om det kunde vara så att butikssäljare är tråkiga och snåkorkade...så därför tittar de på TV4+ och blir inspirerade...eller så tittar de och blir inte inspirerarde, utan fortsätter att vara lika tråkiga och småkorkade som förut? (Missförstå mig rätt nu, det är inte så att jag tror att alla butikssäljare är småkorkade. Jag är nästan säker på att det finns de som är oerhört jävla korkade också.)
Det är en omöjlig ekvation att någon skulle kunna titta på TV4 och därigenom bli en intressant människa, kanske är det istället TV4 som blir inspirerat? Av....butikssäljare. Ja, det förklarar ju kanalens kvalité. Let's Dance, say no more.

Den som har en bra teori om detta mysterium får gärna hinta lite.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, du är fan inte snäll mot butikssäljare.

Tänkte du faktiskt aldrig tanken att TV4+ vill profilera sig som en kanal som inspireras av vardagliga människor som inte är överdrivet stylade eller har tuffa jobb, utan vill anpassa sig till alla vanliga dödliga? :) Så alla som går förbi skylten känner gemenskap med den folkliga människan på bilden, och vill se TV4+?

Vilken tur att jag inte gått förbi skylten och blir tvungen att se på TV, och vilken tur att du inte går på sån reklam.

Säg inte att du hunnit plöja igenom de två stora böckerna du hade förut där hemma? Roligt att du läser iaf, och ja, stadsbiblioteket är ganska maffigt :)
En föreläsning var inställd, så nu ska jag byta om och slåss vidare med färgen!

Fluff!!

Useless sa...

KOnstigt nog, min kära syster, så satt jag och funderade på EXAKT den där reklamen för några dagar sedan. Männiksna på bilden var så ful att man inte ens orkade läsa mer än namn och yrke (om det nu stog ngt mer, det kommer jag inte ihåg). Denne Kim såg totalt sliten och trött ut....och som sagt, vem inspirerar vem till vad? :S HM

Useless sa...

plus att extacybloggen nu heter november rain, om du vill fortsätta läsa den ;)