16 februari 2007

Skofrossa

Dagens inköp (förutom choklad och lite annat ätbart):


Helt underbart, eller hur? :) Och åsikter som inte uttrycker medhåll är ej önskvärda. Jag älskar Bronx, hur sköna som helst och helt fabulöst vackra. Jag gillar saker som glänser, förutom om det är min näsa.

Kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska ha dåligt samvete eller inte för alla mina skoinköp, men jag tror det lutar åt "inte". Jag har trots allt mer pengar att röra mig med just nu än jag nånsin har haft tidigare. Inget lyxliv dock, och jag har samtidigt mindre tid än nånsin också, det är den lilla bieffekten.
Men då förtjänar jag fina skor!

Jag kan seriöst inte begripa hur folk kan köpa sina skor på Skopunkten eller liknande tattigt ställe. Skiten de säljer där är inte ens värd att kallas skor! Lätt värt att betala 4-5 gånger så mycket och få nåt som inte totalskriker "Jag har ingen känsla för stil och kan inte prioritera!".
Bara för att man är fattig behöver man inte se ut som en lodis...


Läste nån artikel i Metro häromdagen om 80-talister och deras inställning till karriär och jobbande. Tydligen kan man "lätt uppfatta 80-talisterna som lata och bortskämda".
Que? :|
Det där känns inte överdrivet bekant. Sedan framgår det dock att de(vi) är individualister i större utsträckning än tidigare generationer och inte gillar att jobba åt andra.
Tro fan det! Ge mig en enda bra anledning till varför jag skulle göra det? Jag jobbar de minuter jag får betalt för, sen går jag hem. Och det är något jag lärt mig från erfarenheter, att ingen jävel kommer tacka dig om du gör obetalt arbete, plockar upp efter andra och crap. Du kommer bara bli tagen för given och utnyttjad. Man måste försvara sig själv, för det är ingen annan som gör det.
På jobbet sitter det lappar i tvättrummet om att alla ska plocka ur och lägga i ny tvätt i maskinerna så att det alltid finns rena arbetskläder. Haha. Som om det skulle hända att jag stannade 1 minut extra för att göra det när jag har klockat ut och inte får betalt! Varför skulle jag? Ge mig betalt så gör jag det, annar kan du göra det själv, eller skita i det, mig kvittar det.
Om det här beteendet är nåt konstigt och utmärkande individualistiskt så kan jag bara anta att äldre människor var/är jävligt hunsade och naiva när det gäller lönearbete...

Dagens råd: Börja ifrågasätt, och köp inte billiga skor!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gällande det dåliga samvetet så hoppas jag att jag inte bidragit något genom mina högljudda skratt åt din skoshopping, jag retas bara lite :]

Ditt nya par, får av bilden att döma, 4/5 möjliga Wombats. Fattas några flashiga lysdioder bara.

NameUnknown sa...

skor.... är verktyg människan använder för att inte frysa om- och få ont i fötterna när man går på våran asfaltsbelagda mark.. wtf ska de se bra ut för, så länge som de håller bra och faktiskt gör sitt jobb? O.o

Morgan le Fay sa...

Fel. Skor är verktyg som tex DU, och många andra med dig använder som verktyg för att inte frysa om fötterna osv.
För mig är de mycket mer. Jag anser att skor som inte ser bra ut inte gör sitt jobb...