15 maj 2009

Varför jag är pirat

Läs det här!

Rick skriver ett alldeles vansinnigt bra inlägg om vad som faktiskt är viktigt. Om vad som är viktigare än ALLT annat.

Rätten att uttrycka en åsikt.
Rätten att ha en åsikt.
Rätten att inte bli övervakad.

Dessa rättigheter är ta mig fan de mesta fundamentala som finns!
Och friheten att anse något gäller oavsett vad det är man anser! Det är fullkomligt jävla absurt att mena att folk inte får tänka vad de vill eller uttala dessa tankar.

Att utbyta information är en mänsklig rättighet! Det är inget som kan kompromissas bort pga någon vill tjäna pengar eller för att någon vill vinna ett val!
Som när den här korrupta jävla subban missbrukar sin makt till det yttersta. Staten och kapitalet har aldrig varit mer aktuell....

Och det är mitt fel, lika mycket som alla andras som röstade fel i senaste riksdagsvalet och tog de här avskyvärda lismande hycklarna till makten. Hela min världsbild har förändrats sen dess.
En sak som är säker är att jag aldrig tänker göra om samma misstag.

Nu är jag Piratpartist, med stolthet. Vi står för integritet och frihet, och att aldrig någonsin kompromissa bort dessa värden.

Rösta i EU-valet, och rösta Pirat!
Det går nu så snabbt utför att det kan vara en av de sista chanserna att få uttrycka en åsikt som inte stämmer överens med vad den styrande makten säger.
RÖSTA FÖR FRIHET!

4 kommentarer:

Skäggig sa...

Yarr! Wind in the sails. PP blir det i alla val framöver!

Anonym sa...

Mjo.. Minns mig själv rösta på folkpartiet "liberalerna" i riksdagsvalet.. Öh... Fp ja.. Fascistpartiet? Guess I got screwed big time.. Tycker personligen inte om att rösta på "enfrågepartier", men... mjo.... PP it is -.-

Morgan le Fay sa...

Tänkte också att ett enfrågeparti inte var värt att lägga en röst på förra gången. Fildelning var inte SÅ viktigt liksom...
Men nu har det visat sig handla det om så otroligt mycket mer, om grundläggande ideologiska frågor.
33 eller 29% kommunalskatt - hur kunde jag tycka att det spelade roll...?
Vissa frågor är helt enkelt viktigare än andra.

Anonym sa...

Ja, någonstans måste man ju prioritera. Hur många hundra nybyggda hus fler eller färre nästa mandatperiod, eller hur många extra ören per liter bensin vi får betala vid pumpen känns otroligt patetiskt i jämförelse med att välja mellan 2009 och ett potentiellt "1984". Jag kommer kanske aldrig identifiera mig, på det sättet du uttrycker här, genom att skriva att jag är "pirat". Jag är nämligen inte alls "pirat". Jag är socialliberal. Men piratpartiet är just nu det enda partiet som driver integritet- & frihetsbevarande politik, och då ruckar jag gärna på min avsky för enfrågepartier till förmån för att lägga den enda vettiga rösten jag kan tänka mig.